آینده طلا در دستان فدرال رزرو

بازار طلا برای رسیدن به یک روند افزایشی منتظر است تا ببیند فدرال ریزرو در آینده چه کاری انجام خواهد داد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Dailyfx» نوشت، قیمت طلا در هفته گذشته اندکی بهبود یافت و قیمت هر اونس طلا حدود یک درصد افزایش یافت. این افزایش زیاد نبود اما در همین حال بهترین عملکرد هفتگی از اواسط ژوئن تا به حال بود. ترکیبی از ضعیف تر شدن دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه داری احتمالا به نفع فلز زرد ضد فیات بوده است.

سوال این است آیا در این مرحله فضای بیشتری برای ادامه صعود قیمت طلا وجود دارد؟

برای درک بهتر معکوس شدن روند طلا، باید بررسی کنید که بازارها انتظار دارند فدرال رزرو در آینده چه کاری انجام دهد. همه نگاه ها به اعلام بعدی نرخ بهره در روز چهارشنبه دوخته شده است، جایی که احتمالا باید شاهد افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره باشیم. این اتفاق پیامد تورم بالا در ایالات متحده است که به  ۹.۱ درصد در سال رسیده و پی در پی از برآوردهای اقتصاددانان پیشی می گیرد.

با این حال، یک فدرال ریزرو تهاجمی تر برای افزایش بازدهی دلار و اوراق قرضه، علیه طلا کار می کند. این یک داستان در طول سال جاری بوده است، بنابراین کاهش مداوم ارزش اونس طلا ناشی از انقباض پولی جهان بود که علیه طلا موثر می افتد. اما، به نظر می رسد که در هفته گذشته، بازارها بیشتر بر روی آنچه که ممکن است در ادامه راه اتفاق بیفتد تمرکز کردند.

انتظارات برای چرخش فدرال ریزرو در سال آینده افزایش یافته است و بازارها شاهد ۲ کاهش در سال ۲۰۲۳ خواهند بود. در همین حال، اقتصاددانان انتظارات رشد واقعی سال ۲۰۲۳ را کاهش داده اند. با وجود این، به تازگی نرخ های کوتاه مدت افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش انتظارات تورمی است.

به نظر می رسد همه اینها حکایت از آن دارند با وجود اینکه تورم همچنان از بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته است، فدرال ریزرو از تقویت رشد اقتصادی حمایت می کند.

آیا بازارها می توانند از خودشان جلوتر باشند؟ اگر بانک مرکزی در مبارزه با تورم محکم ادامه دهد، به نظر می رسد که می توان از ناامیدی بیرون آمد.

در چنین حالتی، دلار آمریکا می تواند در کنار بازدهی خزانه داری ارتقا یابد اما این پیام خوبی برای فلز زرد نخواهد بود. در خارج از بانک مرکزی، اولین تخمین از داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم نشان داد که رشد فصلی به ۰.۴ درصد رسیده که از رشد منفی ۱.۶ درصد فصل نخست سال بالاتر است.

پایان/

۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =