ناامیدی کاخ کرملین از الیزه

کاخ کرملین اعلام کرد که فرانسه را کشور غیر دوست می داند و به همین دلیل اکنون را زمان مناسبی برای گفت وگو بین «ولادیمیر پوتین» و «امانوئل مکرون» نمی بیند.

به گزارش تحریریه، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین اعلام کرد روسیه فرانسه را کشوری غیر دوست می‌داند، زیرا پاریس گام‌هایی را علیه مسکو برمی‌ داردو به همین دلیل اکنون زمان مناسبی برای تماس بین رهبران آنها نیست.

پسکوف در پاسخ به این سوال که چرا به تازگی  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی وی با یکدیگر ارتباطی را با هدف رفع بحران برقرار نکرده اند، تاکید کرد: اول از همه، فرانسه به خاطر تمام اقداماتی که علیه روسیه  انجام می دهد یک کشور غیردوست است.

وی افزود: در مورد اینکه چرا رهبران دو کشور به تازگی هیچ تماسی نداشته اند؛ اینکه آن ها احساس می کنند هنوز زمان مناسبی نیست و در حال حاضر نیازی به گفت وگو احساس نمی شود. اگر نیاز باشد، آن ها هر زمان که بخواهند، می توانند با یکدیگر تماس بگیرند.

فهرست کشورهای غیردوست روسیه در ماه مارس در واکنش به تحریم‌ های غرب به دلیل حمله به اوکراین معرفی شد و شامل کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و تعدادی از کشورهای دیگر است. مسکو اقدامات محدود کننده خود را علیه همه این کشورها اعمال کرده است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین که در 24 فوریه، مکرون ده ها تماس تلفنی با پوتین داشته است. اوایل ماه ژوئن رئیس جمهور فرانسه عنوان کرده بود که دو رئیس جمهور در سال جاری حداقل صد ساعت با هم صحبت کرده اند.

Macron Courts Putin—and a Bigger Role in Europe

طبق گزارش‌ ها، مکرون در طول مذاکرات تلاش می ‌کرد تا رهبر روسیه را متقاعد کند که نیروهایش را از اوکراین خارج کند.

تمایل مکرون برای حفظ ارتباط با کرملین حتی در شرایطی که اکثر کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا مسکو را منزوی کنند، و همچنین درخواست‌های او برای جلوگیری از تحقیر روسیه بر سر اوکراین، انتقاداتی را از سوی متحدان فرانسه برانگیخته است.

با این حال، رهبران دو کشور از دوم جولای تاکنون با هم صحبت نکرده اند.

پایان/

۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 20898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =