مسیرهای بلند مدت اقتصاد تحت کنترل است

وزیر اقتصاد گفت: تورم تیر ماه کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به خرداد ماه داشت و امیدواریم در مرداد ماه نیز این کاهش را شاهد باشیم.

به گزارش تحریریه، سید احسان خاندوزی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سالگرد شروع به کار دولت سیزدهم، از کارشناسان، منتقدان و صاحب‌نظران دعوت می‌کنیم با اعداد و مستندات نظرات خود را اعلام کنند.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: تورم تیر ماه کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به خرداد ماه داشت و امیدواریم در مرداد ماه نیز این کاهش را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه اعداد رسمی حکایت از این دارند که مسیرهای بلند مدت اقتصاد تحت کنترل است، اضافه کرد: ۱۶ درصد افزایش واردات و ۲۲ درصد افزایش صادرات داشتیم؛ اینها مصادیقی است که نشان می‌دهد روند اقتصادی رو به بهبود است.

خاندوزی ادامه داد: علی رغم فضاسازی‌هایی که در رسانه‌های عمومی صورت گرفته، تلاش جدی شد تا رسوب کالا در بنادر کاهش یابد، یک میلیون تن کالا از بنادر ترخیص شد و بخش کوچکی از آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: در نشستی که بعد  با رییس کل گمرگ در خدمت رییس قوه قضاییه داشتیم، بعد از بازدید ایشان از بندر بوشهر، تاکید شد در همان بندر، ماهانه سه هزار و ۵۰ کانتینر ترخیصی داشتیم.

وزیر اقتصاد افزود: ۳۰ کانتیتر مورد بازدید رییس قوه قضاییه از مواردی بود که اساسا به گمرک اظهار نشده و تازه شناسایی شده بود و در محوطه بندری باقی مانده بود.  این رویه‌ای که موجب شده این مسیر کوچک که ۳۰ کانتینر از ۳ هزار کانتیتر اعلام نشود هم داریم حل و فصل می کنیم تا حتی این مساله را هم دیگر شاهد نباشیم.

پایان/

۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 21010

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =