کمک جالب هند به روسیه برای فروش نفت

تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو، به تلافی حمله نظامی روسیه به اوکراین، واردات نفت و فرآورده‌های نفتی، زغال سنگ و گاز به آمریکا را ممنوع کرده است.

به گزارش تحریریه، مایکل پاترا نایب رئیس بانک مرکزی هند در رویدادی به مناسبت ۷۵ امین سالروز استقلال هند، اظهار کرد: تولید پالایشی، به کشتی منتقل شده و بدون مقصد مشخصی حرکت کرده است. وسط دریا، مقصدش معلوم شده، بنابراین به حرکت ادامه داده و به نیویورک رفته است.  

مایکل پاترا، اعلام کرد: وزارت خزانه داری آمریکا به هند اعلام کرد یک کشتی هندی، نفت از یک نفتکش روسی را در آب‌های آزاد دریافت کرده و آن را به بندری در گجرات برده و در آنجا، این نفت پالایش و به آمریکا ارسال شده است.  تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو، به تلافی حمله نظامی روسیه به اوکراین، واردات نفت و فرآورده‌های نفتی، زغال سنگ و گاز به آمریکا را ممنوع کرده است.

پاترا در رویدادی به مناسبت ۷۵ امین سالروز استقلال هند، اظهار کرد: تولید پالایشی، به کشتی منتقل شده و بدون مقصد مشخصی حرکت کرده است. وسط دریا، مقصدش معلوم شده، بنابراین به حرکت ادامه داده و به نیویورک رفته است.  

اظهارات پاترا، نخستین اشاره علنی یک مقام دولتی هند به چنین نگرانی‌هایی در آمریکاست. دهلی‌نو از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت نکرده و از محکومیت مسکو بر سر حمله نظامی به همسایه خود، امتناع کرده است.  

نایب رئیس بانک مرکزی هند اظهار کرد: به وی گفته شده است نفت روسیه پالایش و به فرآورده‌هایی تبدیل شده که برای ساخت پلاستیک یک بار مصرف، استفاده می‌شوند.  

بر اساس گزارش رویترز، هند که سومین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان است، در گذشته به ندرت، نفت روسیه را خریداری می‌کرد. اما از زمان آغاز جنگ اوکراین، پالایشگاه‌های هندی، نفت ارزان روسیه که از سوی کشورهای غربی بایکوت شده است را به میزان بالایی خریداری می‌کنند.

منبع: برنا

پایان/

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 21057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =