افزایش شدید خرید نفتی هند از روسیه و حیرت آمریکا

طبق گزارش ها، نزدیک به یک پنجم محموله های ماهیانه نفت خام سیبری در ماه اوت به پالایشگاه های هند ارسال شده است.

به گزارش تحریریه، رسانه ها اعلام کردند که دهلی نو به شدت بر میزان خریدهای نفتی خود از روسیه افزوده است. خبرگزاری «بلومبرگ» با استناد به داده های کشتیرانی گزارش داد، هند خرید نفت روسیه را در ماه اوت نیز افزایش داد و رکورد جدید را به ثبت رساند.

بر این اساس، شش نفتکش مملو از نفت روسیه ESPO که یک برند نفت خام سیبری است، ماه گذشته به سمت پالایشگاه های هند در حرکت بودند. این میزان تقریباً یک پنجم محموله های ماهانه موجود ESPO را تشکیل می دهد.

این منبع خبری گفت که این بزرگترین محموله نفت خام روسیه به هند از زمان تقویت مبادلات انرژی دو کشور بوده است.

تحلیلگران می گویند که سفر به هند برای نفتکش های روسی بیشتر از چین طول می کشد، اما تا زمانی که قیمت جذابیت داشته باشند و تحریم ها مانعی برای تجارت ایجاد نکنند، این محموله ها می تواند ادامه داشته باشند.

افزایش شدید خرید نفتی هند از روسیه و حیرت آمریکا

هند از بهار گذشته خرید نفت روسیه را افزایش داده است. در آن دوره مسکو در بحبوحه تحریم های مرتبط با اوکراین و اجتناب کشورهای غربی از خرید نفت روسیه، مسکو برای جذب خریداران جدید تخفیف هایی را برای جذب خریداران جدید اعمال کرد.

چین مدت‌هاست که خریدار اصلی ESPO بوده و تقریباً تمام محموله‌های موجود را می‌خرید، اما اکنون که هند فعالانه به دنبال منابع جدید نفت برای پوشش تقاضای داخلی خود است، این معادله تغییر کرده است.

بلومبرگ به نقل از تاجران و دلالان محموله های نفتی عنوان داشت که برای دهلی نو خرید نفت ESPO از روسیه ارزان تر از واردات سنتی هند از خاورمیانه تمام می شود و احتمالاً تاحدودی جریان نفت از عربستان سعودی و ابوظبی را جابجا می کند.

در حالی که هند خرید خود را افزایش داده است، ایالات متحده از دهلی نو خواسته است که از سقف قیمتی برای نفت روسیه پیروی کند. با این حال، هند نشان داده است که تمایلی به پیوستن به تحریم های غرب علیه کرملین ندارد و امنیت انرژی داخلی خود را دارای اولویت بیشتری نسبت به تنش های ژئوپلیتیکی می داند.

پایان/

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 21533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =