منتظر نفت ۳۸۰ دلاری باشید

کارشناسان غربی هشدار می دهند اقدام گروه ۷ برای تعیین سقف قیمت نفت سبب می شود بازار جهانی انرژی به طور گسترده ای بی ثبات شود و قیمت نفت در آینده به بشکه ای ۳۸۰ دلار برسد.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «روسیا الیوم» در گزارش خود درباره آینده قیمت انرژی نوشت، بسیاری از کارشناسان نسبت به افزایش قیمت انرژی هشدار داده اند. آنها هشدار داده اند که تصمیم کشورهای گروه ۷ برای تعیین سقف درباره قیمت نفت روسیه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت.

به نوشته روسیا الیوم، بانک «جی پی مورگان» هشدار داده است در صورتی که روسیه در برابر تلاش کشورهای غربی برای تعیین سقف برای قیمت نفت روسیه عکس العمل نشان دهد قیمت نفت به بشکه ای ۳۸۰ دلار خواهد رسید.

منتظر نفت ۳۸۰ دلاری باشید

به اعتقاد این موسسه مالی، تعیین محدودیت درباره قیمت نفت، سبب می شود روسیه تولید نفت خود را کاهش دهد تا اقتصاد آن آسیب نبیند.

تحلیلگران بانک جی پی مورگان هشدار می دهند که سناریوی بسیار بد آن است که روسیه تولید روزانه خود را به ۵ میلیون بشکه در روز کاهش دهد که این اقدام سبب می شود قیمت نفت به بشکه ای ۳۸۰ دلار برسد.

An oil pump jack at the New Harmony Oil Field in Grayville, Illinois, US, on Sunday, June 19, 2022. Top Biden administration officials are weighing limits on exports of fuel as the White House struggles to contain gasoline prices that have topped $5 per gallon. Photographer: Luke Sharrett/Bloomberg

«دیمتری پیسکوف» سخنگوی کرملین هشدار داده است اقدام کشورهای گروه ۷ برای تعیین سقف درباره قیمت نفت روسیه سبب می شود ثبات بازارهای جهانی انرژی به طور گسترده ای به هم ریزد.

«الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه هم تصریح کرده است کشورهای گروه اوپک پلاس و هند و چین هم اندیشه تعیین سقف درباره قیمت نفت روسیه را تایید نمی کنند. این یک اقدام نسجیده است که بازار جهانی نفت را به طور کامل ویران خواهد کرد.

پایان/

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21519

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =