آغاز ۲۰۲۳ با نفت ۱۰۰ دلاری

تحلیلگران بازار انرژی پیش بینی می کنند هر بشکه نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۰۰ دلار برسد.

به گزارش تحریریه، «لویک فواد» رئیس اجرایی «دویچه بانک» آلمان در خاورمیانه و شمال آفریقا در گفت و گو با شبکه خبری «العربیه» پیش بینی کرد که هر بشکه نفت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۰۰ دلار برسد. او گفت مسائلی چون تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید ۲ میلیون بشکه در روز و همچنین تحریم نفت روسیه از سوی کشورهای اروپایی و چشم پوشی آمریکا از ترزیق ذخایر نفت به بازارهای داخلی در افزایش قیمت نفت تاثیر گذار خواهند بود.

آغاز ۲۰۲۳ با نفت ۱۰۰ دلاری

لویک فواد اظهار داشت که اقتصادهای جهانی با شرایط سختی روبرو خواهند شد. از این رو، باید با احتیاط برخورد کرد. ۱۰ سال گذشته تا حدودی آسان بود، اما اکنون اوضاع تغییر کرده است و باید درباره سرمایه گذاری ها تصمیم درستی گرفته شود.

وی افزود در حوزه انرژی شوک ‌هایی وجود دارد و با وجود همه این مسائل هنوز فرصت‌هایی وجود دارد و باید مراقب میزان بدهی ها شد و باید به مشتریان توصیه کرد تا جایگزین هایی را در سبد خود اختصاص دهند.

آغاز ۲۰۲۳ با نفت ۱۰۰ دلاری

به نوشته تارنمای «الطاقه» که به پژوهش هایی درباره انرژی می پردازد، بانک سرمایه گذاری آمریکا «مورگان استنلی» هم پیش بینی کرد که قیمت نفت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یابد و از ۹۵ دلار به ۱۰۰ دلار برسد. این بانک هم کاهش تولید از سوی اوپک پلاس و تحریم نفت روسیه از جانب اتحادیه اروپا را از دلایل افزایش قیمت ذکر کرد.

مورگان استنلی در یادداشتی آورد در سال ۲۰۲۳ شاهد کسری ۹۰۰ هزار بشکه در روز در بازار نفت خواهیم بود این در حالی است که پیش از میزان کمبود نفت در بازار حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود.

پایان/

۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 22482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =