منطق اوپک پلاس در مقابل آشوب بایدن

سخنگوی کاخ کرملین تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را پیروزی منطق کشورها دانست که آشوبی را که آمریکایی‌ها ایجاد می‌کنند، متعادل می‌ گرداند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی مطبوعاتی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اظهار داشت: تصمیم اوپک و متحدان برای کاهش تولید نفت در اوایل این هفته یک پیروزی برای عقل سلیم است.

وی تصریح کرد: من تمایلی ندارم که بگویم این یک پیروزی برای ما است. نه، این یک پیروزی برای عقل سلیم است.

پسکوف خاطرنشان کرد که واشنگتن به دنبال اعمال تصمیمات خود در مورد بازار نفت و دستکاری در قیمت ها، حتی به قیمت بی ثبات کردن بازار جهانی انرژی است.

او افزود که بایدن تا حدودی موفق شده است، زیرا از ذخایر خود استفاده کرده و اتحادیه اروپا را هم تحت تاثیر قرار داده است تا سقف قیمت نفت را در آخرین بسته تحریمی خود بگنجاند.

منطق اوپک پلاس در مقابل آشوب بایدن

با این حال، به گفته سخنگوی پوتین، اوپک پلاس می تواند چنین اقداماتی را متعادل کند. این کار حداقل تا حدودی آشوبی را که آمریکایی ها ایجاد می کنند متعادل می سازد.

کشورهای عضو اوپک پلاس اوایل این هفته اعلام کردند که از ماه نوامبر تولید نفت خود را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد. کاهش تولید بر اساس سهمیه های توافقی در اوپک پلاس از آگوست ۲۰۲۲ توزیع خواهد شد. هدف کاهش تولید، تثبیت بازار جهانی نفت در آستانه کاهش فصلی تقاضا و در بحبوحه ترس از رکود جهانی بود.

در همین حال، بر اساس گزارش‌ها، روسیه ممکن است به دلیل تحریم‌های جدید، تولید خود را بیش از مقدار تعیین‌شده توسط اوپک پلاس کاهش دهد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به تصمیم اوپک پلاس ابراز ناامیدی کرد، در حالی که «جانت یلن» رئیس خزانه‌داری آمریکا این اقدام را غیرمفید و غیرعاقلانه خواند.

پایان/

۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =