نارضایتی کاخ سفید از روابط چین و روسیه

معاون رئیس انجمن دوستی روسیه و چین می گوید مشارکت رو به افزایش دو کشور موجب نگرانی و ناراحتی آمریکا شده و به همین دلیل با هر ابزاری سعی دارد این روابط را تخریب کند.

به گزارش تحریریه، «سرگئی ساناکوف» معاون رئیس انجمن دوستی روسیه و چین و عضو شورای امور بین‌الملل روسیه، به خبرگزاری «راشا تودی» اظهار داشت که مسکو و پکن در سال‌های اخیر همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری متقابل را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. وی همکاری دو کشور را پایدار، پویا و کاملاً خودکفا توصیف کرد.

وی که در حاشیه مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک صحبت می کرد، افزود: روابط اقتصادی روسیه و چین برخلاف فرآیند یا مدل های توسعه غربی نیست. ما در حال توسعه روابط حسن همجواری خود هستیم. ما یکی از طولانی ترین مرزهای زمینی را در جهان داریم.

ساناکوف آمریکا را متهم کرد که با استفاده از همه ابزارهای ممکن، از جمله ابزارهای اطلاعاتی، برای ایجاد فاصله بین روسیه و چین تلاش می کند. وی خاطرنشان کرد: با این حال در سال‌های اخیر حجم مبادلات تجاری بین کشورها سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گفته این کارشناس، همکاری های اقتصادی در حال تقویت، سرمایه گذاری های متقابل به ویژه در حوزه هایی مانند صنعتی، هوانوردی، فضایی و انرژی هسته ای در حال افزایش است.

نارضایتی کاخ سفید از روابط چین و روسیه

وی افزود: بحث در مورد ضعف روابط اقتصادی دیگر کارساز نیست و به همین دلیل ایالات متحده این استدلال را مطرح می کند که روسیه در حال تبدیل شدن به برادر کوچکتر چین است و این همکاری به نفع چین تمام می شود. این در حالی است که برخلاف تلاش آمریکا، پکن و مسکو همکاری متقابل سودمند و برابری را دارند.

ساناکوف افزود که تحریم های غرب مسکو را وادار کرده است تا جریانات صادراتی و روابط تجاری خود با شرق را تا حد امکان متنوع کند.

پایان/

۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =