اقدام استثنایی روسیه علیه تحریم های آمریکا

کاخ کرملین اعلام کرد که خط لوله اصلی گاز به اتحادیه اروپا تا لغو تحریم ها و انجام تعمیرات بسته می شود.

به گزارش تحریریه، «دمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین اعلام کرد، مسائل فنی در زمینه انتقال گاز به اروپا از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱ تا زمانی که غرب تحریم‌هایی را که بر روسیه در مورد مناقشه اوکراین اعمال کرده است، لغو نکند، ادامه خواهد داشت.

۳۱ اوت گذشته، گازپروم به طور کامل تحویل گاز از طریق خط لوله را متوقف کرد. اگرچه در ابتدا قرار بود ترانزیت گاز نورد استریم ۱ در روز جمعه از سر گرفته شود، گازپروم اعلام کرد که به دلیل مشکلات فنی برای مدت نامعلومی بسته خواهد ماند.

پسکوف افزود: به دلیل تحریم‌هایی که کشورهای غربی از جمله آلمان و انگلیس بر کشور ما و تعدادی از شرکت‌ها اعمال کرده‌اند، مشکلات در تحویل گاز به وجود آمد. هیچ دلیل دیگری پشت مشکلات عرضه وجود ندارد.

سخنگوی کرملین همچنین مدعی شد که این مشکلات ناشی از کم کاری گازپروم نیست بلکه اروپایی‌ها کاملاً بدون منطق تصمیم می‌گیرند از سرویس‌دهی به تجهیزات خود امتناع کنند، این کاری است که طبق قرارداد متعهد به انجام آن هستند.

پسکوف تاکید کرد که تمام عملیات نورد استریم ۱ وابسته به تجهیزاتی است که نیاز به تعمیر و نگهداری جدی دارد.

Gas flows to Europe won't resume until sanctions lifted: Russia |  Russia-Ukraine war News | Al Jazeera

روز یکشنبه، همین اظهارات از سوی «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه هم تکرار شد. وی نیز اتحادیه اروپا را مسئول مشکلاتی دانست که مانع از سرگیری عرضه گاز از طریق خط لوله شده است.

او گفت: تمام مشکل دقیقاً در سمت اتحادیه اروپا است، زیرا تمام شرایط قرارداد تعمیر و همچنین شرایط حمل تجهیزات به طور کامل نقض شده است.

روز جمعه، گازپروم راه اندازی مجدد نورد استریم ۱ را به دلیل نشت نفت در توربین لغو کرد. این مشکل طی بازرسی مشترک با سازنده زیمنس انرژی در ایستگاه پمپاژ پورتووایا در نزدیکی سن پترزبورگ شناسایی شد.

در عین حال، این نقص فقط در کانادا که تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرده است، قابل رفع است.

علیرغم مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری، اروپا روسیه را به استفاده تسلیحاتی از منابع انرژی متهم کرده است و »اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، مسکو را از نظر تامین گاز شریکی غیر قابل اعتماد توصیف کرد.

پایان/

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21552

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهداد IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      1 0
      احسنت پوزه دشمن مستکبر باید به خاک مالیده شود درود بر آقای پوتین که به موقع در قبال غرب جنایتکار ( اروپا و آمریکا) ایستاد ان شاء الله پیروزی با شماست.