رشوه 45 هزار دلاری در سازمان امور مالیاتی

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به عزم جدی نظام مالیاتی برای برخورد با مفاسد اداری، از دریافت رشوه 45000 دلاری توسط رئیس گروه مالیاتی وکارشناس ارشد شاغل در یکی از ادارات امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش تحریریه، سید محسن خوانساریان، دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه فساد اداری خط قرمز نظام مالیاتی است، از دریافت رشوه 45000 دلاری توسط رئیس گروه و کارشناس ارشد مالیاتی خبر داد.

خوانساریان تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با مفاسد اداری از برنامه های مهم نظام مالیاتی است و سازمان امور مالیاتی کشور از تمام توان و ظرفیت خود برای ارتقای سلامت نظام اداری بهره می برد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مصادیق جرم و فساد اداری، جریانی مستمر در سازمان امور مالیاتی کشور است که با جدیت دنبال شده و بهنگام اطلاع رسانی عمومی می شود، اظهار داشت: با اطلاع قبلی دادستانی انتظامی مالیاتی و حضور مامورین دادستانی در محل تخلف ،45 هزار دلار ازاین دو نفر بعنوان رشوه کشف شد.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص جزئیات کشف و شناسایی تخلف یاد شده گفت: حسب اشراف اطلاعاتی دفتر این دادستانی مستقر در امور مالیاتی یکی از ادارات کل مشخص گردید رئیس گروه شاغل در این اداره کل، قصد اخذ وجه من غیر حق از مودی مالیاتی را دارد.

وی ادامه داد: با پیگیری های به عمل آمده محل قرار بین مودی و مامورین مالیاتی مذکور که به همراه حسابرس ارشد مالیاتی خود در محل فعالیت مودی حضور یافته بود، مشخص و با حضور نامحسوس در محل مبادله مبلغ 45000 دلار، بعنوان رشوه کشف گردید . این دو مامور مالیاتی توسط افسر اداره آگاهی که با هماهنگی دادستانی انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی و با دستور قضایی در محل حضور یافته بود، بازداشت شدند.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: با بررسی های بعمل آمده مشخص شد رئیس گروه مالیاتی بازداشت شده از مودیان مالیاتی دیگری نیز رشوه دریافت نموده و ابعاد تخلف این مامور مالیاتی در دست بررسی است.

وی عنوان داشت: پرونده این مامورین مالیاتی مذکور جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ذیربط ارسال شد.

پایان/

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 21147

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      دزد زیاده هرجا سر کنی هستند
    • مسیح IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      0 0
      آرامشش را به هم نزنید ویزای کانادا براش بگیرید بره ما هم کاری نداریم که کدوم ب ز ی رفته
    • مستاجر بازنشسته IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      0 0
      خدا را شکر که مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی و اداری با قدرت انجام می‌شود، ضمن عرض تبریک و خدا قوت به دادستان انتظامی امور مالیاتی و قوه قضائیه انشاءالله ریشه های فساد بزودی در جمهوری اسلامی ایران خشکانده می‌شود.
    • ناشناس IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      لطف کنید حواستان به اداره مالیاتهای غرب تهران واقع در خیابان درختی طبقه چهارم باشه که با تهدید از شما رشوه میخوان