پیش بینی درآمد میلیاردی از محل مالیات خودروهای گران قیمت

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه عملیات صدور برگ اجرایی برای مشمولان مالیات بر خودروهای گران قیمت در سال 1400 در حال انجام است، گفت: پیش بینی می شود از محل اخذ مالیات خودروهای گران قیمت، مبلغی معادل 203 هزار میلیارد ریال وصول شود.

به گزارش تحریریه، داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مالیات بر خودروهای گران قیمت، از جمله پایه های جدید مالیاتی به شمار می‎رود که هم اکنون در کشور در حال اجراست، گفت: دولت سیزدهم در اجرای تکلیف مقرر در بند (ش) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و 1401 کل کشور و با هدف جلوگیری از فعالیت‌های سوداگرانه و تنظیم گری در بازار خودرو، آیین نامه اجرایی اخذ مالیات از خودروهای لوکس را تصویب و به سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به آثار مثبت اجرای این قانون اشاره کرد و گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی، کاهش فرارهای مالیاتی، افزایش عدالت مالیاتی، نظم بخشی به اقتصاد و غلبه بر سوداگری در بازار خودرو از جمله آثار مثبت اجرای این پایه جدید مالیاتی محسوب می شود.

دکتر منظور درخصوص مشمولان مالیات خودروهای گران قیمت نیز گفت: تمامی افرادی که در ابتدای سال 1400 مالک انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین با ارزش تعیین شده در قانون بودجه بوده اند، مشمول مالیات خودروهای گران قیمت می باشند.

وی افزود: اشخاص حقوقی غیر دولتی به ازاء هر خودروی با ارزش روز بالاتر از ده میلیارد ریال و اشخاص حقیقی نیز در صورتیکه مجموع ارزش روز خودروهای خود و فرزندان کمتر از 18 سال تحت تکفل آنها بالاتر از ده میلیارد ریال باشد، مشمول پرداخت این مالیات هستند؛ البته ارزش روز خودرو در ابتدای سال 1400 مدنظر می باشد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: مالکان خودروهای مشمول مالیات مذکور، نیازی به مراجعه به ادارات مالیاتی جهت پرداخت مالیات ندارند. این اشخاص می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir وضعیت مشمولیت خودروهای خود را مشاهده و از میزان مالیات متعلقه و چگونگی پرداخت آن مطلع شده و مالیات را نیز از طریق این سامانه پرداخت کنند.

پایان/

۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 21264

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =