دولت زلنسکی هم شب پرداخت حقوق ماتم می گیرد!

وزاری کابینه «حسن روحانی» مدعی بودند برای پرداخت یارانه نقدی ماتم می گیرند اکنون مقام های اقتصادی دولت «ولادیمیر زلنسکی» هم می گویند شب پرداخت حقوق کارمندان و سربازان دچار دردسر می شوند و ماتم می گیرند.

به گزارش تحریریه، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش داد، گویا با توجه به اینکه کمک های مالی غرب دیر به دست مقامات کی یف می رسد، اوکراین مجبور به چاپ پول برای پرداخت حقوق سربازان خود در نبرد با روسیه شده است.

«سرگئی مارچنکو» وزیر دارایی اوکراین به این روزنامه آمریکایی اظهار داشت که حفظ تعادل بین هزینه درگیری و درآمدهای مالیاتی پایین در اقتصادی که تقریباً نیمی از سال به خاطر جنگ آسیب دیده است، برای او یک دردسر همیشگی است.

وی افزود با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد بودجه صرف امور جنگ می شود، وی مجبور می شود تمام هزینه های غیر ضروری را کاهش دهد اما این اقدام هم کافی نیست، زیرا درآمدهای مالیاتی تنها ۴۰ درصد از هزینه های دولت را پوشش می دهند.

مقامات کی‌یف پیش از این گفته بودند که برای اداره کشور ماهانه به ۵ میلیارد دلار نیاز دارند و بدون کمک غرب قادر به مقابله با چالش ها نخواهند بود. با این حال، طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، کمک‌های بلاعوض و وام‌هایی که حامیان خارجی به اوکراین وعده داده‌اند، کندتر از حد انتظار می‌رسند.

دولت زلنسکی هم شب پرداخت حقوق ماتم می گیرد!

به عنوان مثال، اتحادیه اروپا تاکنون تنها یک میلیارد یورو از ۹ میلیارد یورویی را که به کی‌یف قول داده بود، پرداخت کرده است. این در حالی است که آلمان در برابر ایده ارائه وام‌های کم بهره با پشتیبانی از تضمین‌های کشورهای عضو اتحادیه مقاومت می‌کند.

به گفته مارچنکو، زمان زیادی از وقت کاری او صرف تلاش برای متقاعد کردن دولت های غربی برای اقدام سریع تر می شود. او توضیح داد «بدون این پول، جنگ طولانی‌تر خواهد بود و به اقتصاد آسیب بیشتری می‌زند.

«روستیسلاو شورما» مشاور اقتصادی ولادیمیر زلنسکی هم این شرایط وضعیت را با عبارات سخت تری توصیف کرد و اظهار داشت اگر کی‌یف هم واکنش کندی نسبت به مسکو نشان می داد روس‌ها تا کنون در مرز لهستان بودند.

وی افزود: کشورهای اروپایی جنگ را احساس نمی کنند. مشکل همین است. تنها چیزی که اتحادیه اروپا احساس می کنند، قیمت های بالا است.

پایان/

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 21097

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =