زمان ورود اولین محموله از خودروهای وارداتی مشخص شد

یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس مدعی شد که اولین محموله از خودروهای وارداتی آذر ماه وارد ایران می شود.

به گزارش تحریریه، پس از کش و قوس های فراوان بر سر واردات خودرو بالاخره مدتی قبل آئین نامه واردات خودرو توسط هئیت دولت امضا شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تدوین سازوکارهای واردات خودرو گفت: آیین‌نامه اجرایی توسط وزارت صمت در حال نهایی شدن است و طی آخرین جلسه مشترک کمیسیون و وزارت صمت، نقطه‌نظرات مجلس در آیین‌نامه گنجانده شد.

حجت‌الله فیروزی از امکان واردات توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و افزود: خودروهای تمام برقی و هیبریدی ابتدا در مناطق آزاد وارد شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد. خودروهای دیگر مربوط به حمل‌ونقل عمومی است که باید جایگزین خودروهای فرسوده و تاکسی‌ها شود و قسمی دیگر خودروهایی با میانگین قیمتی متوسط و پایین است.

فیروزی دررابطه‌ با ورود خودروی اقتصادی به کشور گفت: خودروها با حجم موتور کم و رعایت مسائل زیست‌محیطی بوده و قیمتشان باید به میزانی باشد که جمعیتِ متوسط از نظر درآمدی قادر به خریداری آن باشند.

وی مدعی شد حداکثر ظرف یک ماه آینده شاید بتوان به یک آیین‌نامه اجرایی دست‌یافت و بلافاصله پس از تصویب آیین‌نامه می‌توان این رویه را عملیاتی و اجرایی نمود. همچنین اهتمام مجلس و دولت بر این است که از ظرفیت پول‌های خارج از کشور و سرمایه‌داران ایرانی که دارای کسب‌وکار و درآمد هستند، برای واردات خودرو بهره ببریم تا امکان خروج ارز از کشور به حداقل برسد.

بر اساس گفته های این عضو کمیسیون صنایع مجلس اولین محموله از خودروهای وارداتی آذر ماه وارد ایران می شود.

پایان/

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 21197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =