جدیدترین شاهکار بوگاتی معرفی شد

کمپانی بوگاتی ساعاتی قبل از جدیدترین خودرو خود رونمایی کرد.

به گزارش تحریریه، کمپانی بوگاتی از ابر خودروی جدید رونمایی کرد. این مدل روباز میسترال نام دارد و در طراحی آن از مدل کلاسیک تایپ ۵۷ رودستر گرند رید متعلق به دهه ۱۹۳۰ میلادی الهام گرفته شده است.

براساس اطلاعات موجود، تنها 99 دستگاه از این هیولای 1577 اسب بخاری تولید خواهد شد و زمان تحویل نیز سال 2024 است. قیمت دقیق میسترال هنوز مشخص نشده اما کارشناسان بر اساس دیگر محصولات بوگاتی، پیش بینی می کنند میسترال 5 میلیون دلار قیمت گذاری شود.

داخل کابین مسترال شباهت زیادی به شیرون دارد. برای اولین بار در یک بوگاتی ۱۶ سیلندر شاهد استفاده از چرم دوخته شده در پنل درها هستیم. همچنین شیفتر دنده از بلوک آلومینیومی یک تکه ساخته شده و با قطعات چوبی و کهربایی تزیین شده است. جالب اینکه این قطعه نشان فیل رقصان را روی خود دارد.

این خودرو به خاطر حذف سقف نمی‌تواند به‌ اندازه برادران کوپه و رکوردشکن خود مثل شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ سریع باشد اما بوگاتی آن را به‌ گونه‌ ای طراحی کرده که بتواند سریع‌ ترین خودروی روباز جهان لقب بگیرد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ با ثبت سرعت ۴۰۹ کیلومتر بر ساعت توسط ویرون گرنداسپرت ویتس، رکورد سریع‌ترین خودروی روباز جهان را از آن خود کرد.

بوگاتی معتقد است آن رکورد همچنان پابرجا است اما هنسی در سال ۲۰۱۶ با ونوم GT اسپایدر سرعت ۴۱۳ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد و به‌تازگی در هفتهٔ اتومبیل مونتری هم ونوم F5 اسپایدر را معرفی کرده که مدعی است می‌تواند به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با این‌ حال بوگاتی مدعی است، آمپرهای میسترال به‌ گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که تا سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت به‌ راحتی قابل‌ مشاهده باشند.

البته بوگاتی اعلام کرده دیگر به دنبال شکستن رکورد سرعت نخواهد رفت، در نتیجه معلوم نیست تلاشی برای ثبت رکورد جدید توسط میسترال صورت خواهد گرفت یا خیر.

پایان/

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 21208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =