با گران نکردن بنزین می خواهند اقتصاد را نابود کنند!

متاسفانه عده ای در کشور همواره مخالف واقعی سازی قیمت بنزین هستند. به محض آنکه اصلاح قیمت سوخت مطرح می شود این جماعت دوره افتاده و با تحلیل های گمراه کننده هم مردم و هم بسیاری از مسئولین را از اصلاحات در حوزه انرژی و سوخت میترسانند. که این خود موجب شده است اقتصاد ایران هرساله چندین میلیارد دلار متضرر شود.

به گزارش تحریریه، متاسفانه عده ای در کشور همواره مخالف واقعی سازی قیمت بنزین هستند. به محض آنکه اصلاح قیمت سوخت مطرح می شود این جماعت دوره افتاده و با تحلیل های گمراه کننده هم مردم و هم بسیاری از مسئولین را از اصلاحات در حوزه انرژی و سوخت میترسانند. که این خود موجب شده است اقتصاد ایران هرساله چندین میلیارد دلار متضرر شود.

عطا بهرامی در همین زمینه نکاتی را بیان کرده است.

برای مشاهده فیلم با کیفیت بالا در کانال یوتیوب سایت از VPN استفاده کنید.

برای مشاهده فیلم با کیفیت بالا در کانال یوتیوب سایت از VPN استفاده کنید.

پایان/

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 21227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      متاسفانه شرایط اقتصادی برای مردم دشوار شده و این موضوع امنیت مردم و حاکمیت را تهدید می¬کند. از طرفی اگر قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی بالا رود ، مردم متحمل فشار اقتصادی میشوند، اما از سوی دیگر، اگر قیمت گذاری به همین روش کنونی بماند، آسیب و زیان آن برای مردم و کشور بسیار بیشتر است (به دلایل زیر). این منابع متعلق به همه مردم است، پیشنهاد میکنم برای اینکه مردم در صرفه جویی منابع مشارکت بیشتری کنند: 1- دولت صرفه جویی را از بودجه خود و نهادهای حاکمیتی شروع کند. 2- بخشی از درآمد صادراتی آنها با مشارکت بخش خصوصی با قیمت جهانی، مستقیما به مردم برسد و بخشی دیگر بصورت شفاف در بودجه دولتی، صرف رفاه و پیشرفت کشور گردد. به همین خاطر با طرح جدید سهمیه بندی و اصلاح تدریجی و پلکانی شدن قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار بهینه‌سازی و خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم. اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی شدید هوا (چه بسا بخشی از علتهای بحران عظیم خشکسالی هم باشد) و مرگ و میر فراوان ناشی از آن
    • امیر مهدی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      شما آقای کارشناس غیم مردم نیستید وقتی دستمزد جهانی شد قیمت بنزین هم جهانی میشود فهم این مطلب اینقدر برای شما کارشناس اقتصادی سخته برای جیب مردم نقشه نکشید.