قهوه گران و دست نیافتنی می شود

برداشت ضعیف قهوه در برزیل بر هزینه های تولید افزوده و سرعت گرانتر شدن قهوه را بیشتر کرده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت، کاهش بازده قهوه در برزیل به عنوان بزرگترین تولیدکننده این محصول جهان، در ماه های آینده باعث افزایش شدید قیمت قهوه در سراسر جهان خواهد شد.

طبق داده‌های معاملاتی، پس از خشکسالی و یخبندان های سرزمینی که بر تولید برزیل تأثیر گذاشت، قیمت در معاملات آتی قهوه در سال گذشته حدود ۹۰ درصد افزایش یافت. قیمت قهوه در ماه فوریه به بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید و ۲.۵۹ دلار در هر پوند شد که نسبت به سال های گذشته بالاتر بود.

گفتنی است در هفته گذشته نیز قیمت ها ۱۸.۰۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و در حدود ۲.۲۳ دلار در هر پوند بود.

قهوه گران و دست نیافتنی می شود

تحلیلگران بازار پیش بینی می کنند به دلیل ویژگی های برداشت قهوه در برزیل قیمت بیشتر از این مقدار افزایش می یابد. به طور سنتی برداشت قهوه دارای یک چرخه دوساله است و درکل کشاورزان حجم بیشتری از قهوه عربیکا را در سال های زوج جمع آوری می کنند. با این حال، به دلیل آب و هوای نامناسب در سال ۲۰۲۱، انتظارات در مورد میزان برداشت قهوه برای امسال پایین بوده است. علاوه بر این افزایش هزینه های کود و حمل و نقل مولفه های دیگری هستند که آینده قیمت قهوه را تصاعدی می کنند..

علاوه بر برزیل، مزارع در کلمبیا، یکی دیگر از صادرکنندگان عمده قهوه، نیز تحت تأثیر آب و هوای مرطوب تر از حد معمول قرار گرفتند. وال استریت ژورنال طبق برخی برآوردهایی عنوان داشت که عملکرد امسال در برخی از مزارع ۵۰ درصد کاهش می یابد.

بر اساس گزارش ماه جولای ۲۰۲۲سازمان بین المللی قهوه، انتظار می رود مصرف جهانی قهوه تا پایان سال افزایش یابد و از تولید پیشی بگیرد. این اتفاق در کنار کاهش بازده مزارع، می تواند قیمت قهوه را به سمت ثبت رکوردهای جدیدی سوق دهد.

پایان/

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 21265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =