رونق گردشگری چین

موسسه های اقتصادی از بهبود تدریجی گردشگری در چین و افزایش سفرهای داخلی در نیمه دوم سال و حرکت سریعتر چرخ های اقتصاد این کشور خبر می دهند.

به گزارش تحریریه، شبکه «سی ‌ان ‌بی ‌سی» به نقل از داده‌های موسسه رتبه‌بندی «فیچ» گزارش داد، گردشگری داخلی در چین پس از سقوط شدید در طول قرنطینه‌های سخت‌گیرانه مرتبط با کووید، در مسیر بازگشت و بهبود قرار گرفته است.

تجزیه و تحلیل این موسسه نشان می دهد از زمان پایان بزرگترین قرنطینه این کشور در شانگهای در اواخر ماه مه، بر میزان رزروهای هتل در خلال روزهای تعطیل افزوده شده است.

تعداد مسافران در ماه جولای بیش از ۶۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. داده های آژانس های مسافرتی آنلاین نیز نشان می دهد که رزروها در ماه جولای ۱۱۲ درصد افزایش یافته است.

Tourism becoming new driving force in China's growth | Business | China  Daily

به نوشته فیچ، افزایش رزروها نشان می دهد که شرایط صنعت گردشگری در نیمه دوم سال بهبود می یابد.

تحلیلگران این آژانس رتبه‌بندی که در چین مستقر هستند، عنوان داشتند باوجود شیوع پراکده کووید۱۹ اما رفع محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در چین و اقدامات هدفمندتر برای کنترل همه‌گیری باعث افزایش تقاضای گردشگری شده است.

بر این اساس بهبود آهسته در بخش گردشگری با توجه به سهم بزرگ آن در تولید ناخالص داخلی که حدود ۱۱ درصد است و در کل ۱۰ درصد از اشتغال ملی را شامل می شود، اقتصاد چین را تحت تأثیر قرار می دهد.

مقایسه درآمد و تعداد گردشگرانی که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ قبل از شیوع بیماری همه گیر نشان می دهد که این دو شاخص به طور تقریبی نصف شده است.

پایان/

۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 21268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =