سهم امارات از کیک گردشگری جهان

امارات در میان کشورهای منطقه در عرصه گردشگری در رتبه نخست قرار دارد؛ سهم این کشور از کل هزینه های گردشگری جهان ۶ درصد است.

به گزارش تحریریه روزنامه «الامارات الیوم» نوشت، آمارهایی که سازمان گردشگری جهانی منتشر کرده نشان می دهد مردم امارات با وجود شیوع ویروس کرونا طی سال گذشته حدود ۲۱.۸ میلیارد دلار (۸۰ میلیارد درهم) برای سفر و گردشگری هزینه کرده اند. امارات در این زمینه در فهرست بالاترین کشورها از نظر میانگین هزینه است. این کشور در منطقه در رتبه نخست و در سطح جهانی در رتبه ششم در زمینه گردشگری و سفر است.

Dubai Tourism Statistics 2022 [Infographics] | GMI

به نوشته الامارات الیوم، آمارهای این سازمان نشان می دهد متوسط هزینه سرانه در امارات برای گردشگری و سفر بر اساس داده های سال ۲۰۲۰ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلار (حدود ۹ هزار درهم) است.

این روزنامه در بخش پایانی گزارش خود آورد: بر اساس آمارهای منتشر از سوی سازمان جهانی گردشگری، امارات در طول همه گیری «کووید-۱۹» دستاوردهای خود را در بخش گردشگری تثبیت کرد و در سال ۲۰۲۱ در رتبه چهارم جهان از نظر درآمدهای گردشگری بین المللی قرار گرفت.

سهم امارات از کیک گردشگری جهان

مجموع درآمدهای گردشگری بین‌المللی، یعنی هزینه‌های بازدیدکنندگان جهانی که به امارات وارد می‌شوند، با احتساب پرداختی ها به خطوط هوایی، بیش از ۳۴.۴ میلیارد دلار (حدود ۱۲۶.۲ میلیارد درهم) است که سهم امارات از کل هزینه های گردشگری جهانی ۶ درصد است.

پیش بینی می شود برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر درآمد این کشور از صنعت گردشگری را به شدت افزایش دهد.

پایان/

۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =