افزایش مبادلات تجاری قطر و مصر 

ارزش مبادلات تجاری قطر و مصر در دو سال اخیر شاهد رشد فزاینده ای بوده است. حجم روابط دو کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی ۷۶.۴ درصد رشد کرد.

به گزارش تحریریه تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات نوشت، ارزش مبادلات تجاری قطر و مصر در دو سال اخیر شاهد رشد فزاینده ای بوده است. ارزش مبادلات تجاری میان مصر و قطر در سال جاری به ۴۴.۸ میلیون دلار رسیده است.

برپایه گزارش منتشر شده از سوی اداره آمار مصر، مبادلات تجاری مصر با قطر در سال ۲۰۲۱ به میزان ۷۶.۴ درصد افزایش یافته است. ارزش صادرات مصر به قطر ۴.۵ میلیون دلار رسیده است. واردات مصر از قطر هم طی سال گذشته ۴۰.۳ میلیون دلار بود.

از مهمترین کالاهایی که مصر در سال جاری به قطر صادر کرده است لوازم و اسباب منزل به ارزش ۱.۴ میلیون دلار، ابزارهای و دستگاه های برقی به ارزش ۸۴۸ هزار دلار، اشیاء آهنی یا فولادی به ارزش ۶۳۲ هزار دلار، ابزارهای مربوط به دباغی به ارزش ۶۲۱ هزار دلار، محصولات سنگی و سیمانی به ارزش ۲۵۶ هزار دلار است.

همچنین از جمله کالاهایی که مصر در سال جاری از قطر وارد کرده است پلاستیک و اقلام مربوط به آن به ارزش ۳۱.۶ میلیون دلار، محصولات شیمیایی ارگانیک به ارزش ۴.۴ میلیون دلار، ماشین آلات و لوازم الکتریکی به ارزش ۳.۷ میلیون دلار، سوخت و روغن های معدنی به ارزش ۲.۴ میلیون دلار و محصولات شیمیایی معدنی به ارزش ۲.۲ میلیون دلار است.

ارزش مالی سپرده مصری ها که در قطر کار می کنند در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ که در ژوئن سال جاری به پایان رسید ۱.۵ میلیارد دلار ارزیابی شده است. این رقم در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ میلادی هم ۱.۳ میلیارد دلار بیان شد.

همچنین ارزش مالی سپرده قطری ها که در مصر سرگرم فعالیت هستند در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ حدود ۱.۸ میلیون دلار و در سال مالی ۲۰۱۹ -۲۰۲۰ میلادی حدود ۲.۸ میلیون دلار برآورد شد.

پایان/

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 21732

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =