تقویت بورس‌های کشورهای عربی‌

بیشتر بازارهای بورس کشورهای عربی شاهد عملکرد مثبتی بودند و شاخص آن ها در چند ماه اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشت. پیش بینی می شود در سه ماه پایانی سال جاری میلادی این شاخص ها تقویت شوند.

به گزارش تحریریه، تارنمای تلویزیون «العربی» قطر در بخشی از گزارش خود درباره اوضاع بورس کشورهای عربی نوشت، طی ماه اوت بیشتر بازارهای عربی شاهد عملکرد مثبتی بودند و شاخص بورس کشورهای عربی افزایش قابل ملاحظه ای را تجربه کردند.

شاخص بورس در 11 بازار کشورهای عربی افزایش یافت و ارزش مبادلات به میزان 65 درصد بیشتر شد.

به نوشته تارنمای این شبکه تلویزیونی، بازار سهام مصر در صدر موج صعودی قرار گرفت و پس از آن بازار تونس رتبه دوم را کسب کرد.

این در حالی است که بورس امارات، عراق و عمان هم بین 1 تا 3 درصد رشد کردند.

تقویت بورس‌های کشورهای عربی‌

در این زمینه «عبدالله الخاطر» تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت ادامه بهبود بورس در کشورهای عربی به ویژه پس از افزایش قیمت انرژی قابل انتظار بود. منطقه هم پس از تنش ها در اوکراین و پیامدهای آن شاهد نوعی از آرامش است و این موضوع خوش بینی ها را نسبت به رشد شاخص بورس افزایش داده است.

وی معتقد است هنوز به دلیل وجود عوامل مثبت در سطح جهانی نظیر کاهش نگرانی ها نسبت به افزایش نرخ بهره بانکی و از بین رفتن نگرانی ها نسبت به افزایش تورم زمینه برای ادامه بهبود اوضاع بورس وجود دارد. پیش بینی می شود در سه ماه پایانی سال شاخص بورس و شرکت ها شاهد افزیش باشد.

پایان/

۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 21675

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =