هیچ کس نمی تواند حق وتو روسیه را سلب کند

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت که هیچ کس حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل را از روسیه سلب نخواهد کرد، چنین مکانیزمی وجود ندارد.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت: هیچ کس حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل را از روسیه سلب نخواهد کرد، زیرا چنین مکانیزمی وجود ندارد، در صورت اعمال این قانون، اساس این سازمان را از بین می برد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده آمربکا در سازمان ملل، موضوع اصلاح شورای امنیت را در هفته آینده سطح بالای مجمع عمومی سازمان ملل در پایان سپتامبر مطرح خواهند کرد.

دیمیتری پولیانسکی گفت: "ایالات متحده آمریکا، سعی می کند از بیان مواضع در مورد اصلاحات در سازمان ملل خودداری کند، اما اکنون تصمیم گرفته اند تا رویکردهای خود را در این زمینه ترویج کنند. بله، آنها همه چیز را در زمینه ضد روسی ارائه می دهند. هیچ چیز جدیدی در این مورد وجود ندارد، اما برخی اهرم ها و مکانیسم ها، صادقانه بگویم، بدون فروپاشی سازمان ملل، بدون تضعیف پایه های سازمان ملل امکان پذیر نیست".

او در پاسخ به این سوال که آیا روسیه می تواند از حق وتو محروم شود، گفت: "ما به هر حال همه را تحت کنترل داریم. البته (نه)".

او گفت: "هیچ مکانیسمی وجود ندارد، حتی نمی توانم تصور کنم که این روند بدون تخریب کامل همه پایه های سازمان ملل چگونه می تواند باشد."

پایان/

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 21610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =