زندگی حیوانی در عربستان

پدیده تربیت حیوانات اهلی همچون سگ و گربه در عربستان شیوع گسترده ای یافته است؛ نگهداری گربه ها به ویژه در میان دختران 15 تا 30 سال به مُد تبدیل شده و حتی یک هتل 5 ستاره برای گربه ها در ریاض افتتاح شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در گزارشی به قلم «کامل جمیل» نوشت، پدیده تربیت حیوانات اهلی در عربستان شیوع گسترده ای یافته است. ظاهر شدن زنان در خیابان های این کشور به همراه حیوانات اهلی از جمله سگ و گربه موضوع شگفت آوری نیست. این موضوع به سرگرمی زنان تبدیل شده است و آنها از پرورش این حیوانات به عنوان منبع درآمد استفاده می کنند.

برپایه گزارشی که روزنامه «الوطن» عربستان منتشر کرده است زنان عربستان در میان حیوانات اهلی گربه را بسیار دوست دارند. دامپزشکان هم زمان زیادی را برای پرورش گروه ویژه ای از گربه ها صرف می کنند. این گربه ها به ویژه در میان دختران 15 تا 30 سال به مُد تبدیل شده اند. بخش وزارت محیط زیست و آب و کشاورزی در شهر الاحساء با هدف انتخاب زیباترین گربه اقدام به برگزاری روز جهانی گربه کرده است و 34 گربه برای دستیابی به جایزه رقابت کردند و میانگین قیمت یک گربه به 5 هزار ریال سعودی (1330 دلار) رسیده است.

First dog cafe opens in conservative Saudi Arabia - YouTube

«ریهام ولمبن» یک شهروند عربستانی درباره تجربه خود در تربیت حیوانات اهلی در داخل منزل خود به روزنامه «البلاد» عربستان گفت تربیت حیوانات اهلی به تدریج ما را عاشق خود کرده است به طوری که در آغاز کار را با تربیت طوطی و گربه آغاز کردم و اکنون هم معتاد به تربیت سگ شده ام.

به نوشته تارنمای الخلیج آنلاین، سخن گفتن درباره تربیت حیوانات اهلی از سوی زنان در عربستان، موضوع تاسیس نخستین هتل برای حیوانات اهلی در عربستان را به پیش می کشد. این هتل در ژوئن سال 2020 در شهر «الخبر» در شرق عربستان تاسیس شد. در این هتل از حیوانان اهلی استقبال می شود و صاحبان آن می توانند در خارج از منزل و به دور از غوغای خیابان ها فرصت گذران اوقات خوش با حیوانات خود را داشته باشند. دختران و پسران با سگ های خود بازی می کنند و در بخشی از این هتل خدمات مختلفی از جمله شستن و آرایش حیوانات ارائه می شود.

Arab Dog Breed – Are Salukis an Arab Man's Best Friend?

«بدر الطریف» ناظر کل انجمن رافت با حیوانات در عربستان تصریح کرد که این انجمن زمینه مداوای حیوانات اهلی که مریض یا زخمی شده اند را فراهم می کند. زنان بیشتر به حیوانات اهلی توجه دارند. آنها نسبت به مردان عطوفت بیشتری با حیوانات دارند و در قبال این حیوانات از نظر خورد و خوراک و واکسینه کردن دوره های برای جلوگیری از بیماری های واگیردار احساس مسوولیت می کنند.

تارنمای الخلیج آنلاین در بخشی پایانی گزارش خود آورد: افتتاح هتل 5 ستاره برای گربه ها در ریاض نشان داد که تربیت حیوانات اهل در عربستان میان خانواده های این کشور رواج گسترده ای یافته است. این هتل زمینه را برای افراد فراهم کرده است تا گربه های خود را به مدت چند ساعت یا چند روز رها کنند و از اوضاع سلامتی آنها هم اطلاع داشته باشند.

پایان/

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 21614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =