هکرها به روسیه حمله کردند

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی یاندکس روسیه اوایل این هفته مورد حمله هکرها قرار گرفت و این اتفاق منجر به ترافیک گسترده در مسکو شد.

به گزارش تحریریه، اپلیکیشن تاکسی اینترنتی یاندکس روسیه اوایل این هفته مورد حمله هکرها قرار گرفت و این اتفاق منجر به ترافیک گسترده در مسکو شد. گروه هکری Anonymous مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرها مکانیزم‌های امنیتی یاندکس را دور زده‌اند. چندین سفارش جعلی برای تاکسی ایجاد کرده‌اند و تمام خودروهای موجود را به یک مکان خاص در منطقه فیلی خارج از مسکو فرستاده‌اند.

یکی از مقامات تاکسی اینترنتی یاندکس وقوع این حمله سایبری را تأیید کرد و گفت: صبح روز اول سپتامبر، هکرها تلاش کردند تا خدمات تاکسی یاندکس را مختل کنند - چندین راننده سفارشات جعلی زیادی به منطقه فیلی مسکو دریافت کردند.

این سخنگو ادعا کرد که این مسئله پس از حدود یک ساعت برطرف شده است که با گزارش فوربز روسیه مطابقت دارد. اما گروه Anonymous که اعلام کرده با کمک ارتش فناوری اطلاعات اوکراین این هک را انجام داده است. این گروه ادعا می‌کند که این ترافیک بیش از سه ساعت به طول انجامیده است.

ترافیک تاکسی اینترنتی یاندکس برای یک منطقه دور افتاده!

مشخص نیست که چرا منطقه فیلی مورد هدف قرار گرفته است. اما این ترافیک سنگین در امتداد یک خیابان شلوغ اتفاق افتاده و احتمالاً شرایط را برای تعداد زیادی از مردم دشوار کرده است. با این حال این شهر با ترافیک سنگین غریبه نیست و شبکه خبری سی‌بی‌اس اوایل امسال گزارش داد که مسکو پس از استانبول ترکیه دومین ترافیک سنگین را در جهان دارد.

اگرچه به نظر می‌رسد که این هک فقط برای ایجاد دردسر برای مقامات روسی و تاکسی اینترنتی یاندکس انجام شده است. اما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان به راحتی خودروهای متصل را از راه دور کنترل همچون اتومبیل‌های تاکسی اینترنتی کرد. در واقع هک خودروها تا حدی گسترده شده است که در کنفرانس هک دفکان یک بخش مخصوص هک خودروها گنجانده شده است.

با این حال تاکسی اینترنتی یاندکس می‌گوید که در آینده در برابر حملات هکرها بهتر محافظت خواهد شد، چون الگوریتم تشخیص و جلوگیری از چنین حملاتی برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده بهبود یافته است.

منبع: دیجیاتو

پایان/

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 21652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =