کاهش تقاضا برای نفت در چین

تقاضا برای نفت در چین بزرگ‌ترین مصرف کننده انرژی در جهان به علت سیاست‌های کرونایی این کشور برای صفر نگه داشتن تعداد مبتلایان به کرونا، برای نخستین بار در دو دهه گذشته کاهش خواهد یافت.

به گزارش تحریریه، به نقل از رویترز، تقاضا برای نفت در چین بزرگ‌ترین مصرف کننده انرژی در جهان به علت سیاست‌های کرونایی این کشور برای صفر نگه داشتن تعداد مبتلایان به کرونا، برای نخستین بار در دو دهه گذشته در سال جاری کاهش خواهد یافت.

انتظار می‌رود، صدها میلیون چینی که معمولا طی جشنواره میانه پاییز که در ۱۰ سپتامبر امسال برگزار می‌شود، به جاده‌ها وارد می‌شوند و یا از پروازهای داخلی استفاده می‌کنند، تعطیلات اوایل اکتبر را در خانه بمانند تا در با قرنطینه‌های ناگهانی برای جلوگیری از شیوع کرونا مواجه نشوند.

محدودیت‌های کرونایی در شهرهایی نظیر شانگ‌های در حال حاضر به تقاضا برای نفت در چین در سه ماهه دوم آسیب زده است و در عین حال انتظار می‌رود بهبود در باقی سال نیز به علت سیاست‌های کرونایی کند باشد. این امر می‌تواند واردات نفت بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان را محدود و قیمت نفت در جهان را کاهش دهد.

سان جیانان، تحلیلگر انرژی اسپکت گفت: تقاضا برای بنزین، گازوئیل و سوخت جت ۳۸۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد و به ۸.۰۹ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید که این کاهش نخست مورد از سال ۲۰۰۲ به شمار می‌رود.

تقاضا در سال ۲۰۲۱ افزایش ۵.۶ درصدی یا ۵۰ هزار بشکه در روز را ثبت کرده بود.

تا این زمان از سال، واردات نفت چین در بازه زمانی ژانویه تا آگوست ۴.۷ درصد کاهش یافته که نخستین کاهش بازه ۸ ماهه از حداقل سال ۲۰۰۴ به شمار می‌رود.

سان افزود، درحالی که پالایشگاه‌های دولتی تولید را افزایش داده اند، اما پالایشگاه‌های مستقل که یک پنجم واردات نفت چین را تشکیل می‌دهند، فعالیت‌های خود را پایین نگه داشته اند.

تا ۳۱ ماه آگوست، رزرو سفرهای هوایی داخلی در طول تعطیلات ۳۸.۵ درصد از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ کمتر بود. در عین حال انتظار می‌رود که رزرو پرواز در هفته طلایی تعطیلات نسبت به سال گذشته ۲۳.۸ درصد کاهش یابد.

منبع: SNN

پایان/

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 21669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =