دروغ بایدن در مورد قیمت ها در آمریکا

جو بایدن در سخنرانی خود برای رای دهندگان، قیمت بنزین را نادرست خواند؛ که این مساله واکنش مردم آمریکا را در پی داشت.

به گزارش تحریریه، به نقل اسپوتنیک، کاربران توییتر به عدم تطابق سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با واقعیت در جریان بحث درباره قیمت ها توجه کردند و پیام هایی را در این خصوص منتشر نمودند.

روز جمعه، بایدن در سخنرانی کمیته ملی دموکرات ها اعلام کرد که در حال حاضر در 41 ایالت و ناحیه کلمبیا، میانگین قیمت گاز زیر 2.99 دلار است.

با این حال، در هیچ ایالت ایالات متحده آمریکا، میانگین قیمت به زیر سه دلار کاهش نیافته است.

وب سایت سامانه سرویس نظارت در آمریکا که روزانه اطلاعات مربوط به هزینه سوخت 120000 پمپ بنزین در سراسر کشور را جمع آوری می کند. طبق آمار آنها، میانگین قیمت بنزین در ایالات متحده آمریکا بسته به ایالت بین 3.081 تا 5.762 دلار است. در منطقه کلمبیا، هزینه سوخت به طور متوسط 3.768 دلار است.

در روزهای اخیر، قیمت های خرده فروشی بنزین از اوج و رکورد خود عقب نشینی کرد و تقریباً برای صد روز متوالی کاهش یافت. یک گالن سوخت، در روز جمعه به طور متوسط 3.689 دلار بود که از رکورد 5.016 دلار در 14 ژوئن کاهش قابل توجهی یافته است. با این حال، این تنها با تخلیه ذخایر استراتژیک نفت محقق شد.

گفتنی است، پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: دموکرات‌ها در آستانه انتخابات پاییز هزینه‌ها را پایین می‌آورند، اما با پایان فصل انتخابات، قیمت بنزین دوباره به شدت افزایش خواهد یافت.

پایان/

۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 21888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =