بحران بخش کشاورزی اروپا جدی‌تر شد/ هزینه انرژی در بخش کشاورزی اروپا ۱۰ برابر شده است

هزینه های فزاینده انرژی و کود تولید سبزیجات و میوه ها در اتحادیه اروپا را دچار مشکل کرده است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» نوشت تولیدکنندگان سبزیجات در سراسر اروپای شمالی و غربی در حال بررسی توقف فعالیت‌های خود هستند. این اقدام منابع غذایی را بیشتر در معرض تهدید قرار می دهد.

مهمترین دلیل برای اتخاذ این تصمیم نیز افزایش قیمت انرژی در قاره سبز عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، افزایش سرسام آور قیمت برق و گاز، بزرگترین هزینه ای است که کشاورزان در کشت گلخانه ای با آن مواجه هستند.

دو کشاورز فرانسوی که قراردادهای برق خود را برای سال ۲۰۲۳ تمدید کردند به رسانه ها گفتند که قیمت برق مصرفی برای آنها ده برابر بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

From Spain to Germany, Farmers Warn of Fresh Food Shortages - Bloomberg

«بنجامین سیمونوت» که در جنوب پاریس خیار، گوجه فرنگی و توت فرنگی می کارد، می گوید در هفته های آینده برای فصل بعد برنامه ریزی خواهم کرد، اما نمی دانم چه کار کنم. اگر شرایط به همین صورت باشد، هیچ فایده ای ندارد که کار برای یک سال دیگر شروع شود زیرا وضعیت پایدار نیست.

«یوهانس گروس» معاون مدیر فروش شرکت تعاونی آلمانی Reichenau-Gemüse هم به رویترز اظهار داشت: ما با افزایش کلی حدود ۳۰ درصدی هزینه تولید مواجه هستیم. برخی از همکاران به این فکر می کنند که بهتر است گلخانه های خود را تخلیه کنند تا هزینه ها را تا حد ممکن کاهش دهند. هیچ کس نمی داند سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

هزینه های سرسام آور کود، بسته بندی و حمل و نقل نیز بر گرفتاری های کشاورزان افزوده است. حتی در کشورهایی مانند اسپانیا که آفتاب فراوان دارند نیز همین مشکل مطرح است زیرا کشاورزان میوه و سبزیجات با جهش ۲۵ درصدی در هزینه کود دست و پنجه نرم می کنند.

پایان/

۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 21913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =