هیچگونه محدودیتی در خرید نان برای مردم وجود ندارد

مشاور وزیر اقتصاد گفت: برخلاف شایعات و گزارشات نادرستی که عموما در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، در طرح هوشمند سازی یارانه نان هیچگونه محدودیتی در خرید نان برای مردم وجود ندارد.

به گزارش تحریریه، «محمد جلال» دمشاور وزیر اقتصاد، در خصوص آخرین اطلاعات و داده‌های مربوط به طرح هوشمندسازی یارانه نان اظهار کرد: بیش از 96 درصد نانوایی‌های کشور به زیرساخت کارتخوان هوشمند تجهیز شده‌اند.

وی افزود: حدود 135 روز از شروع طرح می‌گذرد و در فاز نخست طرح، تمام نانوایان با تجهیز شدن به این زیرساخت در پایان هر شب، متناسب با عملکرد فروش نان ثبت‌شده در کارتخوان‌های هوشمند خود، از کمک‌هزینه جبران افزایش هزینه اجاره و دستمزد بهره‌مند می‌شوند و این کمک‌هزینه در فاز بعد ترمیم خواهد شد.

مشاور وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: تاکنون فروش بیش از 9 میلیارد قرص از انواع نان در این سامانه در این مدت ثبت شده است که معادل نان مورد نیاز کل جمعیت جهان در یک روز است.

جلال توضیح داد: برآوردهای آماری بر پایه داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که انحراف مصارف آرد، برای تولید نان حدود 25 میلیون نفر در روز کفایت می‌کند.

وی در گفتگو با شادا اضافه کرد: تاکنون بیش از 92 میلیون کارت بانکی یکتا و منحصر به فرد در سامانه، سابقه خرید داشته‌اند و به طور متوسط هر خانوار، سه روز یک بار نسبت به خرید نان اقدام می‌کند.

مشاور وزیر اقتصاد بیان کرد: حدود 38 درصد آردهای خبازی در کشور برای تولید نان لواش، 25 درصد برای انواع نان تافتون، 25 درصد برای تولید انواع بربری و 10 درصد برای تولید انواع سنگک و 2 درصد برای تولید سایر انواع نان‌ها استفاده می‌شود.

جلال متذکر شد: برخلاف شایعات و گزارشات نادرستی که عموما در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، در این طرح، هیچگونه محدودیتی در خرید نان برای مردم وجود ندارد.وی ادامه داد: با توجه به عدم تغییر قیمت نان در این طرح، هزینه متوسط روزانه خرید نان به ازای هر نفر در کشور، حدود 1000 تومان است.

پایان/

۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 21978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =