جنگ، زندگی، آزادی!

یک مقام روسی عنوان داشت که ۱۰ درصد از داوطلبان جدید ارتش به خاطر فرار از دست همسرشان به ارتش می پیوندند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «راشا تودی» نوشت، «یاروسلاو شاپوشنیکوف» شهردار شهر معدن زغال سنگ وورکوتا، ادعا کرد که یک دهم مردانی که در روسیه برای درگیری با اوکراین داوطلب می شوند، این کار را برای فرار از همسران خود انجام می دهند.

شاپوشنیکوف در یک میزگرد آنلاین (Open Vorkuta) اظهار داشت که حدود ۱۰درصد از داوطلبانی که به خط مقدم می روند به خاطر فرار از دست زنانشان و نشنیدن اعتراض های آن ها این کار را انجام می دهند.

این مقام از زنان روسی خواست تا برای شوهران خود پشتوانه محکمی فراهم و از آنها حمایت کنند.

جنگ، زندگی، آزادی!

با این حال، شاپوشنیکوف در مورد اینکه تخمین ۱۰ درصدی او بر چه اساسی است، توضیح نداد.

فیلم این میزگرد آنلاین توسط شهردار در شبکه های اجتماعی منتشر شده و بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته است. در میان موج های تمسخر، شاپوشنیکف از اظهارات خود دفاع کرد.

وی گفت: من یک وطن پرست سرزمین مادری ام هستم. من نمی توانم به طور عینی بگویم [این اظهارنظر] از بیرون چگونه به نظر می رسد. کلمات تفسیر می شوند. شما باید ویدیوی کامل را ببینید، اما به طور کلی، من بر موضع خود ایستاده ام «زن پشتوانه و پشتیبان مرد است و در هر شرایطی باید از او حمایت کند».

Members of Ukraine's Territorial Defense Forces, volunteer military units of the Armed Forces, train in a city park in Kyiv

روسیه در اوایل ماه جاری برای تقویت ارتش خود در درگیری با اوکراین که در اواخر فوریه آغاز شد، بسیج نسبی را اعلام کرد. در حال حاضر، مسکو به دنبال بسیج ۳۰۰ هزار سرباز مرد است و بر کسانی که پیش از این در ارتش خدمت کرده اند و تجربه رزمی قبلی دارند، تمرکز دارد.

پایان/

۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =