دست رد سوئیس به سینه زلنسکی

وزارت اقتصاد سوئیس اعلام کرد این کشور اموال روسیه را برای حمایت از اوکراین، بابت بازسازی به کی‌یف تسلیم نمی کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، «فابیان ماینفیش» سخنگوی وزارت امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات فدرال سوئیس به شبکه روسی «ریانووستی» گفت، سوئیس از درخواست «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای تحویل دارایی های مسدود شده روسیه به کی یف حمایت نمی کند.

ماینفیش افزود: برای دولت سوئیس، مصادره دارایی‌ها تنها بر اساس تعلق به یک کشور یا قرار گرفتن در فهرست تحریم‌ها و استفاده از آن برای بازسازی اوکراین، گزینه‌ای برای حمایت از اوکراین به شمار نمی آید.

این اظهارات پس از آن بیان شد که زلنسکی هفته گذشته از سوئیس خواست تا دارایی های روسیه را مسدود کرده و سپس آن ها را به اوکراین منتقل کند.

این اولین بار نیست که کی‌یف خواستار توقیف دارایی‌های روس‌های ثروتمند و ذخایر بانک مرکزی این کشور - که به‌عنوان بخشی از تحریم‌های غرب مسدود شده بود - می‌شود.

Ukraine working with Switzerland to identify assets belonging to Russian  oligarchs - Ambassador

در ماه مه نیز رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اظهار داشت دارایی‌های روسیه باید به نفع اوکراین کشف و مصادره شود. مدتی بعد نخست وزیر اوکراین پیشنهاد داد از این دارایی ها که حدود ۷۵۰ میلیارد دلار برآورد می شوند، برای کمک به تامین مالی بازسازی کشورش استفاده شود.

سوئیس موافقت کرد که به سایر کشورهای غربی در تحریم مسکو بپیوندد و در ماه مه دارایی های روسیه به ارزش ۶.۵۰ میلیارد دلار را مسدود کرد اما با این حال، این کشور ایده واگذاری دارایی ها را رد کرد. از نظر فنی، این اموال همچنان به صاحبان روسی خود تعلق دارند، حتی اگر به آنها دسترسی نداشته باشند، و مالکیت آنها توسط حقوق مالکیت اروپایی محافظت می شود.

در ماه ژوئیه، «ایگناسیو کاسیس» رئیس جمهور سوئیس در ماه جولای عنوان کرده بود که محافظت از افراد در برابر قدرت دولت ها و ایجاد یک مبنای قانونی برای مصادره ثروت اهمیت دارد.

پایان/

۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
کد خبر: 22034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =