وزیر اقتصاد سابق در صف اغتشاشگران! /آن دانشجویان فحّاش را این صحبت‌ها تربیت کرده است

وزیر اسبق اقتصاد در دولت روحانی طی اظهاراتی ضمن رواداری اغتشاشات اخیر گفته است: ما یک نظام تدبیر شایسته نداریم!

به گزارش تحریریه، "علی طیب‌نیا"، ‌ وزیر اسبق اقتصاد در دولت حسن روحانی طی اظهاراتی در نشست استادان دانشگاه تهران با رئیس این دانشگاه پیرامون حوادث اخیر گفته است: از کسی که آینده روشی ندارد –و- چیزی ندارد از دست بدهد، شما انتظاری جز این نباید داشته باشید!

به گزارش جماران، او در مورد افرادی که در خیابان حضور داشتند خاطرنشان کرد: عجیب نیست که نسل جوانی هستند، جوانانی که احتمالا تصویر روشنی از آینده خودشان نمی توانند درک کنند.

وزیر اسبق اقتصاد همچنین می‌گوید:

"علت بروز این مشکلات را باید در نظام تدبیر خودمان جستجو کنیم. ما یک نظام تدبیر شایسته در حوزه سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل اقتصادی متاسفانه نداریم. "[۱]

وزیر اقتصاد سابق در صف اغتشاشگران! /آن دانشجویان فحّاش را این صحبت‌ها تربیت کرده است

*این اظهارات طیب‌نیا اولا صحیح نیست و ثانیا ناجوانمردانه است.

صحیح نیست چون ایران ما اتفاقا یک نظام تدبیر شایسته دارد که علیرغم همه مشکلات اما مثل اروپا دچار زمستان سرد نیست، کمترین مالیات را از مردم خود می‌گیرد، ارزان‌ترین سوخت و غذای جهان را در اختیار شهروندانش می‌گذارد، بهداشت و درمان در ایران ارزان‌تر از سایر کشورهای دنیاست، نرخ بیکاری در ایران تک‌رقمی است و یکی از بهترین و پایدارترین امنیت‌های جهان را نیز در اختیار داریم.

آیا این خصلت‌ها جز در یک نظام شایسته در حوزه سیاست خارجی و داخلی بروز می‌کند؟

مفهومی به نام "مشکل اقتصادی" که دستاویز عمده بهانه‌جویان و اذهان عوامزده برای اشکال‌گیری از نظام اسلامی شده نیز در حالی است که بهانه‌جویان اولا اشاره‌ای به دستاوردهای اقتصادی ایران اسلامی ندارند و ثانیا نمی‌فهمند یا نمی‌گویند که "مشکل اقتصادی" جزئی از اقتصاد است و در تمام حاکمیت‌های جهان نیز وجود دارد.

آیا طیب‌نیا می‌تواند کشوری و حاکمیتی را مثال بزند که دچار مشکلاتی مثل تورم، نقدینگی، فرار مالیاتی، فقر و سایر مشکلات اقتصادی نباشد؟

از طرفی انتظار بود که آقای طیب‌نیا بعنوان یک چهره، یک استاد دانشگاه و یک مسئول سابق اقتصادی به جای "همرنگی با جماعت"؛ طریق حق را برمی‌گزید و به جای رواداری اغتشاش اما به مردم و مخاطبان و دانشجویان می‌گفت که امروز میزان "فقر مطلق" در ایران از انگلستان و اسپانیا هم کمتر است [۲]. و تصریح می‌کرد که بیکاری در ایران از یونان و اسپانیا کمتر است. [۳] (نرخ بیکاری فعلی در ایران ۹ درصد و تک رقمی است)

اکنون آیا وضعیت زندگی در ایران پیش‌بینی‌ناپذیر است یا در انگلیس و یونان و اسپانیا!؟

و اما اظهارات طیب‌نیا ناجوانمردانه هم هست...

ناجوانمردی از آنرو که فرض بر صحت اظهارات طیب‌نیا؛ گویا این استاد دانشگاه از یاد برده که او خودش یکی از اصلی‌ترین " بانیان وضع موجود" است.

وزیر اقتصاد سابق در صف اغتشاشگران! /آن دانشجویان فحّاش را این صحبت‌ها تربیت کرده است

ما یا مریخی‌ها که وزیر اقتصاد نبودیم!

شخص آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد بوده است و اکنون هرکس بتواند مدعای اعتراض به وضع کنونی را داشته باشد اما آقای طیب‌نیا هرگز نمی‌تواند...

و از مظلومیت مردم ایران و نظام اسلامی همین بس که یک رجل سیاسی_اقتصادی که چند سال در رأس هرم اقتصادی کشور نیز قرار داشته است؛ امروز به جای دفاع از دستاوردهای نظام و ارائه راه حل‌های معقول اما خود را در صفوف اغتشاشگران و فحاشان قرار داده و با نابینایی در قبال ساختار پیشرفته نظام و دستاوردهای کشور می‌گوید ما یک نظام مدبّر نداریم!

و در اینجاست که باید در مقابل مردم اعتراف کرد و شجاعانه از این گفت که این خصلت یک نظام مدبّر، پیشرفته و مستقر است که حتی در اوج بدخواهی و ناجوانمردی برخی مسئولانش که اقتصاد کشور را نیز در دست داشته‌اند اما ایران عزیز پای بر جا مانده است، همچنان در مسیر کاهش اثر تحریم‌ها قرار دارد و همچنان اجازه نداده است که ایران اسلامی مثل اروپا در آستانه "زمستان سرد" قرار گیرد.

اگر اینها نشانه تدبیر و پیشرفتگی نیست پس نشانه چیست!؟ طیب‌نیا اگر از همرنگی با جماعت فارغ شد؛ باید به این سؤال نیز پاسخ بدهد.

لازم به تأکید است که صحبت‌های آقای طیب‌نیا به وضوح هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد و اثبات می‌کند که چرا قلیلی از دانشجویان کشور در جریان اغتشاشات اخیر از حیطه نخبگی خارجی شده و با ادبیاتی پست حتی علیه نظام اسلامی شعار دادند!

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1569359

2_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

3_ isna.ir/xdJK9f

منبع: مشرق

پایان/

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 22083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 17
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      17 5
      حق با طیب نیاست،شما وقتی نتونی تو ایران یه ماشین خوب بخری و مجبور باشی لگنهای داخلی بزور بخوردت بدهند،و همچنین نتونی خونه بخری،دیگه از اقتصاد خوب ایران حرف زدن،زر مفت زدن هست
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      11 5
      من که کارمندم امیدی به اینده خودم ندارم وای به اون جوان دانشجو مملکت همش شده پارتی بازی
    • ایرانی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      9 4
      درود بر جناب طیب نیا که تنها جوانمرد واقعی میدان اقتصاد و سیاست بود و هست.اگر نظام بی نظامتان تدبیر داشت بعد از 43سال شاهد این حجم وسیع از بدبختی و فلاکت مردم نبودیم.فقر. فساد سیستماتیک. 5400 نامسول خائن که فساد زادگانشون تابعیت خارجی دارند.اختلاسگران بی حد و اندازه. بروکراسی کثیف اداری.تورم. رویای خانه دار شدن. اجاره بهای کمرشکن.زبله گردها. بیکاری جوانان تحصیلکرده. ضعف نظارت. حجم وسیع پرونده های قضایی. طلاق. کودکان کار. باند بازیهای جناحی. فساد در تهیه و توزیع دارو. افزایش کمرشکن قیمت مواد غذایی. فرار نخبگان. تورم پخمگان سیاسیی و مذهبی دخیل در امور کشور. معضل ازدواج جوانان. نداشتن انگیزه و امید. شرمندگی پدران دلخسته از تامین معاش حداقلی خانواده. نکند اینها را شایسته نظام بی نظامتان میدانید؟؟؟
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      9 5
      پاچه خوری بس است خودت نیز واقعیت را بنویس
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      3 14
      کمترین مالیات را از مردم خود می‌گیرد، ارزان‌ترین سوخت و غذای جهان را در اختیار شهروندانش می‌گذارد، بهداشت و درمان در ایران ارزان‌تر از سایر کشورهای دنیاست، نرخ بیکاری در ایران تک‌رقمی است و یکی از بهترین و پایدارترین امنیت‌های جهان را نیز در اختیار داریم. تشکر از نگارنده این متن واقعا معنای این متنی که نوشتی می دانی توصیه میکنم نامه حضرت علی به مالک را چند بار با دقت بخوان
    • رضا IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 1
      نویسنده محترم، تنهایی در میدان جولان ندهید. با آقای طیب نیا یک مصاحبه با مناظره مطبوعاتی یا رادیو تلویزیونی ترتیب دهید و بگویید و پاسخ بشنوید. شاید هم ایشان قانع شدند و اشتباه خود را پذیرفتند. منتظریم!
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      در ایران مشکلات زیادی وجود داره و تا رسیدن به مدینه فاضله فاصله زیادی داریم اما یکی از نشانه های قدرت و تاب آوری جمهوری اسلامی همینه که سالهاست اکثر مسئولین صبح و شب درحال خیانت و خنجر از پشت زدن به نظام و مردم اند و نقش اپوزیسیون بازی میکنند، مسئولینی که لایق اعدامند ولی آزادانه رفت و آمد و اظهار نظر میکنند و پاسخگوی تصمیمات غلط اقتصادی خود نیستند، سالها پول بدون پشتوانه خلق کردند و حاضر نشدند حتی این پول های بادآورده را به سمت تولید و اشتغال زایی ببرند، انگار قسم خورده بودند که تحریم های خارجی را موثر نشان دهند، با وجود این مسئولین هنوز زنده ایم و با سرعت کم درحال حرکت رو به جلو. خداراشکر که هنوز تعداد کمی مسئول دلسوز و باشرافت وجود دارند و درحال مبارزه پنهان و آشکار با مافیای داخلی و خارجی اند.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 1
      مشکل اقتصادی نداریم؟فکر کنم رتبه بندی کشورها توی تورم سروته مطالغه می فرمایند.
    • FR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 2
      شکی در خیر خواهی آقای طیب نیا نیست اگر از روی قرض ورزی صحبت نمیکردید می دیدید که زمان وزارت ایشان در چهارسال اول روحانی گرانی ها صفر و اوضاع اقتصاد رو به رشد بود در چهار سال دوم قبل از اینکه تحریم حرفی ازش زده بشه از دولت روحانی خارج شد و حاضر به همکاری نشد. براستی آزادمردی هست که از نزدیکانش شنیدم یه ریال رانت به کسی نمی دهد.
      • فرامرز IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
        1 0
        دلار و تورم در آن دوران سرکوب شد و بعدها بر سر مردم آوار شد.
    • GB ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 2
      کاملا صحیح که هست هیچی جوانمردانم هست
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 2
      خیانت بزرگی در این کشور شد که در هر کوی و برزن دانشگاه تأسیس شد و جوانان را به آن سوق دادن بخصوص دختران را و نتیجهبیکاری تحصیل کرده هالاید تعداد دانشجو محدود شود با آینده ای روشن و شغل مناسب برای آنها نخبه ها دارند با پول این مردم درس می خوانند وبعد به کشورهای دیگه میروند رییسی این مشکلات را لطفاً حل گن
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 1
      خیانت بزرگی در این کشور شد که در هر کوی و برزن دانشگاه تأسیس شد و جوانان را به آن سوق دادن بخصوص دختران را و نتیجهبیکاری تحصیل کرده هالاید تعداد دانشجو محدود شود با آینده ای روشن و شغل مناسب برای آنها نخبه ها دارند با پول این مردم درس می خوانند وبعد به کشورهای دیگه میروند رییسی این مشکلات را لطفاً حل گن
    • داوود محمدی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      4 0
      همین یک مشکل تورم افسارگسیخته خودش عامل پیش بینی ناپذیری آینده و ناامیدی از فرداست. منکر خوبی ها و موفقیت ها نیستیم؛ اما همین یک عامل، برای تخریب کل زندگی کافی است. همین که ارزش اندوخته و پس انداز آب می رود. البته که خود طیب نیا هم مقصر است و سیاست سرکوب قیمتی و ارزی دولت اول روحانی بعداً روی سر مردم خراب شد.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      4 2
      اقای طیب نیا شما که بلدی اینهمه حرف بزنی ۸ سال پیش عمل میکردی ،این گرانی ونارصایتی یک ساله بوجود نیامده لطفا جوابگو باش تو با اون رئیس جمهور بد تر از خودت
    • یک دلسوز IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 2
      نمی دانم شما ها کی هستید؟ نفوذی هستید یا نه؟ وطن فروشید یا خائن؟ جاهلید یا نا آگاه؟ ولی می دانم آدمهای خوبی نیستید!! وقتی کشور ثروتمند ایران را تبدیل به کوهی از مشکلات کردید و تهیه یک پراید و رهن یک منزل ۷۰ متری برای ۹۰ درصد جوانان آرزو شده است!! آیا نظام تدبیر شما خوب است؟
    • شاملو IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      1 0
      قصد جواب به هموطنان منتقد را ندارم که جواب نیاز به موظکافی و مقدمه و ووخره و غیره دارد لذا با اندازه متن انتقادی باید دفاع و یا پاسخ را داد که بسیار سخت است اما فقط در مورد خودرو بگویم : ضریب نفوذ خودرو پیش از انقلاب یک خودرو به ازای ۲۱ نفر بود و امروز به ازای هر ۴ نفر یک خودرو وجود دارد و این نشانه بهتر برخورداری ملت بزرگوار از این کالا میباشد که خود نشان دهنده افزایش درامدهای مردم است