موش و گربه بازی مجلس با فاطمی امین و مخبر بر سر واردات خودرو و اعتبار از دست رفته یک کشور!

موش و گربه بازی مجلس با فاطمی امین و مخبر بر سر واردات خودرو اعتباری برای منطق اقتصادی حاکم بر کشور باقی نگذاشته است.

به گزارش تحریریه، موش و گربه بازی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت و محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور بر سر واردات خودرو اعتباری برای منطق اقتصادی حاکم بر کشور باقی نگذاشته و اعتبار حکمرانی را با خطر بی اعتباری مواجه کرده است.

حتی یک نفر در این دنیا نمی تواند از اقتصاد سیاسی صنعت خودروسازی ایران دفاع کند که نتیجه آن تحقیر روزمره مردم و تشدید احساس فقر بوده است، اما محمد مخبر خط قرمز خود را بر ادامه وضع موجود تعریف کرده و فاطمی امین را برای تحقق حفظ آن به کار گرفته است. به طوریکه در زمان جدی شدن استیضاح و برکناری وزیر بی کفایت صمت، در جلسه ای بدون حضور رئیسی از برنامه دولت برای احیای وزارت بازرگانی رونمایی کرد و قالیباف را هم در این مسیر به خدمت گرفت و در نتیجه طرح استیضاح را به محاق برد. محمدباقر قالیبافی که همراه از منتقدان سرسخت خودروهای تولید داخل و حامی واردات بوده است.

و اکنون پس از 3 ماه که ثابت شده است تفکیک وزارت صمت به صنعت و معدن، و بازرگانی بی فایده است و مخالفان جدی دارد و بازار خودرو هم حیثیت و اعتبار دولت را به بازی گرفته است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در تقابل برای استیضاح سیدرضا فاطمی امین که ظاهرا به خط قرمز کابینه سیزدهم تبدیل شده است، می خواهند برکناری این معضل کابینه را عملیاتی کنند.

واکنش دولت چیست؟

دولت سیزدهم خیلی ساده و سرراست به سراغ ادامه نسخه موفق یک سال اخیر یعنی گفتاردرمانی و مشغول کردن مردم و مجلس با وعده رفته و اعلام کرده است که از دو هفته دیگر اعتبارسنجی! شرکت های واردکننده خودرو نهایی شده و این شرکت های معتبر می توانند یواش یواش به سمت واردات حرکت کنند!

به سختی می توان کشوری در دنیا یافت و یا حتی در تاریخ ایران نمونه ای اینچنین مبتذل در حکمرانی پیدا کرد که عالی ترین نهادهای اقتصادی و مدیریتی دولت و مجلس درگیر یک موش و گربه بازی ساختگی برای امروز و فردا کردن شوند تا کاری برای ایجاد ثبات در بازار انجام نشود. زیرا بر کارشناسان مستقل به خوبی روشن است که مشکل بازار داخل کمبود عرضه به دلیل قفل کردن واردات است که در مساله مهم خودرو باعث ایجاد فاجعه شده و قیمت هایی حیرت آور رقم زده که نتیجه آن حذف متغیر خودرو از سبد معیشت مردم بوده است.

انتظار می رود تا در واکنش به جدیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای برکناری وزیر کارنابلد، محمد مخبر مجددا دست به کار شده و برای حفظ فاطمی امین در کابینه طرحی رو کند و به نمایندگان نیز توصیه می شود به سراغ سرچشمه رفته و از آیت الله رئیسی بابت نقش آفرینی مخرب معاون اول رئیس جمهور در بازار بحران زده کشور که در ایجاد نارضایتی عمومی اثر شدید دارد سوال کنند. نارضایتی شدیدی که در مقطع کنونی اهمیت دوچندان دارد و در صورتی که دولت واردات خودرو را بدون سقف ساختگی 20 هزار دلاری و با امکان واردات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بدون قیدوبندهای عمدی مانند واردات فناوری و .. که برای وارد نشدن خودرو با بهانه گیری ایجاد شده است، آزاد کند، شاهد کاهش شدید قیمت ها در بازار خواهیم بود.

پایان/

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 22098

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =