تلاش روسیه برای "کشتن" استارلینک در اوکراین

ایلان ماسک اعلام کرد روسیه در تلاش است تا سیستم اینترنت ماهواره ای استارلینک را در اوکراین "بکشد".

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، ایلان ماسک ضمن بیان این مطلب افزود ممکن است علیرغم منابعی که برای حفاظت از استارلینک سرمایه گذاری شده است، این سیستم کار خود را متوقف کند.

ماسک در این باره در توییتر نوشت: "استارلینک تنها سیستم ارتباطی است که هنوز در جبهه کار می کند - بقیه مرده اند. روسیه فعالانه در تلاش است تا استارلینک را بکشد. برای محافظت از آن، اسپیس ایکس منابع عظیمی را ارسال کرده است... با این وجود، استارلینک هنوز ممکن است بمیرد.".

پیشتر اعلام شده بود شرکت اسپیس ایکس به ریاست ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، دیگر نمی تواند هزینه نگهداری از سیستم ارتباطی ماهواره ای استارلینک در اوکراین را بپردازد و از پنتاگون می خواهد که این هزینه ها را پرداخت کند.

گفته می شود تا به امروز، در مجموع حدود 20000 ماهواره استارلینک به اوکراین منتقل شده است. روز جمعه، ماسک توییت کرد که عملیات مربوط به اسپیس ایکس 80 میلیون دلار هزینه داشته است و تا پایان سال جاری به بیش از 100 میلیون دلار خواهد رسید.

اما این کمک های خیریه ممکن است به پایان برسد زیرا اسپیس ایکس به پنتاگون اطلاع داده است که ممکن است کمک های مالی برای استفاده از این شبکه در اوکراین را متوقف کند، مگر اینکه ارتش ایالات متحده ده ها میلیون دلار در ماه برای این منظور اختصاص دهد.

پایان/

۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 22233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمدی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 2
      خوب که چی؟ شما صبر کنید اول ببینید چطور در ایران وصل میشه بعد به فکر زدن یا پارازیت باشید ، وجدان که ندارند که پارازیت اگه مردم بدونت که چه ضرر هایی برای بدن داره غوغا میکنند
    • احمدی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 1
      خوب که چی؟ شما صبر کنید اول ببینید چطور در ایران وصل میشه بعد به فکر زدن یا پارازیت باشید ، وجدان که ندارند که پارازیت اگه مردم بدونت که چه ضرر هایی برای بدن داره غوغا میکنند
    • علی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      ضرری که این سیستم وسایر سیستم های مشابه به روح روان مردم می زند خیلی بالاتر از آن است اینها بنیان های خانوده را نشانه گرفته اند