جنگ کاخ سفید با ایلان ماسک

اظهارات «ایلان ماسک» در مورد اوکراین خشم مقامات آمریکایی را برانگیخته و تحقیقات فدرال، سرمایه گذاری های وی را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابع خود در دولت مدعی شد که «ایلان ماسک» ممکن است با تحقیقات فدرال در ایالات متحده مواجه شود، زیرا مقامات از اظهارات وی در مورد اوکراین ابراز ناراحتی کرده اند.

در گزارش روز جمعه آمده است که افرادی در دولت و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در حال سنجش ابزارهایی هستند تا اقدامات این میلیاردر را هدف قرار دهند. این بحث ها فعلا در مرحله اولیه توصیف شده است.

به نوشته بلومبرگ، یکی از گزینه‌ها این است که سرمایه‌گذاری‌های تجاری ماسک در معرض بازبینی کمیته بین‌سازمانی سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) قرار گیرد. این نهاد می تواند معاملات سرمایه گذاری شامل سرمایه خارجی را بر اساس ملاحظات امنیت ملی رد کند.

این گزارش همچنین گزارش داد که ماسک اخیراً مقامات آمریکایی را با شکایت خود از عدم پرداخت غرامت برای خدماتی که شرکتش اسپیس ایکس به دولت اوکراین ارائه داده، ناراحت کرده است.

این شرکت دسترسی به اینترنت ماهواره ای Starlink را به ادارات دولتی و ارتش اوکراین برای اطمینان از ارتباطات پایدار فراهم می کند. این اقدام به عنوان یک تغییردهنده بازی برای کی یف که در حال مبارزه با روسیه قرار دارد، شناخته می شود.

جنگ کاخ سفید با ایلان ماسک

در همین حال ماسک ادعا کرد حدود ۸۰ میلیون دلار برای تجهیزات و خدمات رایگان هزینه کرده است. وی تهدید کرد که دسترسی ها در اوکراین را قطع خواهد کرد مگر اینکه هزینه آن توسط شخص دیگری پرداخت شود.

او همچنین قبل از آن هم پیشنهاداتی در مورد حل و فصل بحران اوکراین ارائه کرد که از نظر استراتژیک برخلاف هدف واشنگتن برای شکست دادن روسیه بود. کی‌یف پیشنهادهای ماسک برای امتیاز دادن به مسکو در ازای صلح را مورد انتقاد قرار داد و یکی از دیپلمات‌های اوکراینی نیز توصیه کرد که مدیرعامل اسپیس‌ایکس باید خجالت بکشد.

البته ماسک نشان داد که با اعلام خواسته خود در مورد غرامت استارلینک مسیر دیگری را می رود، اما بعداً عقب نشینی و موافقت کرد که این سرویس را باز نگه دارد.

منابع بلومبرگ پیش بینی کردند که هدف اصلی تحقیقات امنیتی، در صورت راه اندازی، بررسی پیشنهاد خرید توییتر خواهد بود. او در پیشنهاد خرید توئیتر، از شرکت هلدینگ پادشاهی عربستان سعودی و صندوق سرمایه گذاری مستقل قطر حمایت هایی را دریافت کرد.

در این گزارش آمده است که مشارکت در صرافی «کریپتو بایننس» که توسط تاجر چینی-کانادایی «چانگ پنگ ژائو» اداره می شود، سرمایه گذار دیگری است که ممکن است مشکل ساز تلقی شود.

پایان/

۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22339

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =