دردسرهای جدید ایلان ماسک در ماجرای خرید توئیتر

توییتر در اسناد دادگاه اعلام کرد مقامات فدرال سرگرم تحقیق از ایلان ماسک به دلیل رفتارش در قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی، هستند.

به گزارش تحریریه، در اسناد دادگاه، توییتر اعلام کرد ایلان ماسک تحت تحقیقات فدرال قرار دارد، اما به موضوع دقیق این تحقیقات اشاره نکرد.

توییتر که در ژوئیه از ایلان ماسک شکایت کرده بود تا وی را وادار کند قرارداد خرید این شرکت را نهایی کند، اعلام کرد وکلای ماسک هنگامی که از دادن اسناد مورد درخواست این شرکت، امتناع کردند، مدعی امتیاز تحقیقاتی شده بودند. این شرکت در اظهارنامه خود اعلام کرده بود بازی "توپ را مخفی کن" باید خاتمه پیدا کند.

این اظهارنامه که از کتلین مک کورمیک، قاضی دادگاه دِلاویر خواسته بود از وکلای ایلان ماسک بخواهد اسناد را ارائه کنند، در ششم اکتبر تنظیم شده بود؛ همان روزی که مک کورمیک پرونده دعوای بین دو طرف را پس از تغییر رویه ایلان ماسک و اعلام آمادگی وی برای اجرای قرارداد خرید، متوقف کرد.

ماسک که که پولدارترین مرد جهان و مدیرعامل شرکت خودروسازی برقی تسلا است، در ژوئیه اعلام کرد از آنجا که شمار حسابهای جعلی و رباتها بسیار بالاتر از برآورد ارائه شده از سوی توییتر (کمتر از پنج درصد) است، وی از قرارداد خرید توییتر بدون پرداخت خسارت، کنار می کشد. اما یک هفته پیش، در اقدامی که به گفته برخی از منابع آگاه، برای اجتناب از شهادت دادن برنامه ریزی شده و برملا شدن حقایق ناخوشایند بود، از مبارزه حقوقی با توییتر منصرف شد و آمادگی مجدد خود را برای خرید این شرکت شبکه اجتماعی اعلام کرد.

الکس اسپیرو، وکیل ایلان ماسک به رویترز گفت: اظهارنامه توییتر، راهنمایی غلط است و مدعی شد این مدیران توییتر هستند که تحت تحقیقات فدرال قرار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، قاضی مک کورمیک تا ۲۸ اکتبر به ماسک برای نهایی کردن خرید توییتر، مهلت داده است. اگر این قرارداد تا آن زمان نهایی نشود، تاریخ برگزاری دادگاه برای نوامبر تعیین خواهد شد.

منبع: ایسنا

پایان/

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =