دردسر تازه ایلان ماسک با توئیتر

«ایلان ماسک» برای پرداخت سود وام خرید توئیتر بخش مهمی از سهام تسلا را فروخت اما خروج تبلیغات کنندگان از این رسانه اجتماعی وی را با دردسرهای مالی بزرگی روبرو کرده است.

به گزارش تحریریه، سایت خبری «Semafor» به نقل از دو منبع آگاه نزدیک به «ایلان ماسک»، مالک و اداره کننده توییتر در شرایط کنونی در جستجوی سرمایه گذار است.

این اتفاق پس از آن رخ داد که گزارش های رسانه ای به خروج گسترده تبلیغ کنندگان از این پلتفورم و افزایش سنگینی بار بدهی غول رسانه های اجتماعی منتشر شده است.

بنا به گزارش‌ها «جارد بیرچال» مدیر دفتر ماسک، به دنبال تزریق پول نقد به توییتر است تا بتواند این شبکه اجتماعی را از نظر مالی مقرون به صرفه کند.

در پاسخ به درخواست رویترز، «راس گربر» رئیس و مدیر عامل شرکت Gerber Kawasaki Wealth & Investment Management تلاش برای جمع آوری کمک های مالی برای توئیتر را تائید کرد. وی که پیش از این برای خرید توییتر اعلام آمادگی کرده بود، عنوان داشت که نماینده ماسک با او تماس گرفته است و به وی سهام بیشتری را به قیمت ۵۴.۲۰ دلار عرضه کرده است. این همان قیمتی است که ماسک برای خرید شرکت در ماه اکتبر پرداخت کرد.

دردسر تازه ایلان ماسک با توئیتر

این شرکت رسانه‌ اجتماعی به تازگی به دلیل مجموعه ای از جنجال‌ها بر سر نحوه مدیریت ماسک بر این پلتفرم به شدت مورد توجه قرار گرفت و حاشیه هایی برای آن به وجود آمد که به خروج گسترده تبلیغ ‌کنندگان از آن منجر شده است.

فرار سرمایه گذاران به توانایی شرکت در کسب درآمدهای مورد نیاز و توانایی آن در پرداخت بهره بابت بدهی ۱۳ میلیارد دلاری که ماسک برای خرید توییتر بر عهده گرفت، ضربه زده است.

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که میلیاردر آمریکایی در اوایل هفته حدود ۳.۶ میلیارد دلار دیگر از سهام خود در تسلا را به فروش رساند و ارزش کل سهام فروخته شده این شرکت خودروهای الکتریکی را در سال ۲۰۲۲ به نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار رساند.

روز جمعه، سهام تسلا بدترین زیان هفتگی از مارس ۲۰۲۰ را ثبت کرد. همین امر به شدت سرمایه ‌گذاران را نسبت به بی توجهی ماسک به شرکت و حواس پرتی وی بابت توجه زیاد به توییتر و کندی اقتصاد جهانی نگران کرد.

دردسر تازه ایلان ماسک با توئیتر

در سال ۲۰۲۲ این سرمایه دار با اهداف نامشخص اقداماتی را انجام داد که تاکنون به زیان وی منجر شده است. وی در ماه آوریل پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد اما سپس ابراز پشیمانی کرد ولی در نهایت در ماه اکتبر شرکت را پس از گذراندن ماه‌ها تلاش ناموفق برای کنارکشیدن از معامله خرید. ماسک بخش مهمی از سهام خود رد شرکت تسلا را فروخت تا به تامین مالی خرید توئیتر کمک کند. این امر بر ارزش سهام تسلا تاثیر گذاشته و در کل آن را امسال با کاهش ۵۷ درصدی مواجه کرده است.

پایان/

۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 23326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =