اجرای طرح صیانت در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به مدیران توئیتر هشدار دارد به دلیل نقض حقوق آزادی رسانه این پلتفرم را مجازات می کند؛ همچنین بروکسل می گوید تا سال ۲۰۲۴ قانون خدمات دیجیتال را به طور کامل اجرایی می کند.

به گزارش تحریریه، اتحادیه اروپا به «ایلان ماسک» هشدار داده که توییتر ممکن است هدف تحریم‌ها قرار گیرد. این تصمیم پس از آن اعلام شد که پلتفرم متعلق به این کارآفرین، صفحه چند روزنامه‌نگار را به اتهام اشتراک‌گذاری اطلاعات موقعیت مکانی این میلیاردر و خانواده‌اش تعلیق کرد.

«ورا ژورووا» کمیسر شفافیت اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد: اخبار در مورد تعلیق خودسرانه حساب خبرنگاران در توییتر نگران کننده است.

او گفت قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا، احترام به آزادی رسانه ها و حقوق اساسی را ضروری می داند. ایلان ماسک باید از این موضوع آگاه شود که خطوط قرمزی وجود دارند و به زودی محدودیت هایی بر اساس قانون خدمات دیجیتال از تابستان آینده اجرایی شود. این قانون تا سال ۲۰۲۴ به طور کامل در اروپا به اجرا در می آید.

اجرای طرح صیانت در اتحادیه اروپا

تهدیدهاعلیه توئیتر و ماسک پس از آن صورت گرفت که این رسانه اجتماعی حساب حدود نیمی از روزنامه‌نگاران را در روز پنج‌شنبه به دلیل انتشار پیوندهایی مربوط به ElonJet@ که ردیابی پروازهای شخصی ماسک را در زمان واقعی ارائه می‌داد، به حالت تعلیق در آورد.

ماسک این تصمیم را با بیان اینکه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده به نوعی مختصات ترور را نشان می دهد، توضیح داده است و به شرایط خدمات توییتر اشاره کرده است که انتشار غیرقانونی اطلاعات شخصی - از هر کسی را ممنوع می کند.

وی تصریح کرد همین مقررات و قواعد انتشار غیرقانونی اطلاعات برای روزنامه‌نگاران و همه افراد دیگر اعمال می‌شود.

اجرای طرح صیانت در اتحادیه اروپا

توییتر قبلاً حساب اصلی @elonjet و همچنین سایر کانال‌های ردیابی پرواز مشابه متعلق به «جک سوینی» که داده‌ های همزمان پروازهای خصوصی ثروتمندترین مردان جهان از جمله ماسک، جف بزوس، مدیرعامل آمازون مارک زاکربرگ مدیر عامل متا و بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت را به اشتراک می گذاشت، به حالت تعلیق درآورده بود.

این اتفاق درحالی افتاده است که ایلان ماسک خود را حامی قطعی آزادی بیان معرفی می کند. وی توییتر را در اواخر اکتبر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد. در آن زمان او در ابتدا قول داد که هیچ حسابی را که از آزادی بیان استفاده می‌کند، تعلیق نکند. حتی اگر اطلاعات ارائه شده به عنوان یک خطر مستقیم برای امنیت شخصی وی باشد.

پایان/

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =