زاکربرگ رقیب توییتر "ایلان ماسک" را معرفی کرد

یکی از مدیران شرکت «متا» مدعی شد که یک برنامه جدید مبتنی بر اینستاگرام را برای رقابت با توئیتر طراحی و ارائه خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، بر اساس گزارش‌ روزنامه «وال استریت ژورنال»، شرکت «متا» که پلتفرم‌های مادر فیس‌بوک به شمار می رود، از اپلیکیشن مستقلی که قصد دارد از طریق اینستاگرام برای رقابت با شرکت رسانه‌های اجتماعی توییتر راه‌اندازی کند، رونمایی کرده است.

شرکت فوق چند روز قبل این اپلیکیشن را در یک جلسه سراسری معرفی شد و «کریس کاکس» مدیر این محصول، آن را پاسخ متا به شرکت توییتر نامید.

این برنامه مبتنی بر اینستاگرام خواهد بود و با پروتکل غیرمتمرکز رسانه اجتماعی ActivityPub یکپارچه خواهد شد و می‌تواند به کاربران برنامه جدید اجازه دهد تا حساب‌ها و دنبال‌کنندگان خود را به برنامه‌های دیگری که از ActivityPub پشتیبانی می‌کنند، از جمله Mastodon ببرند.

به نقل از The Verge که در این نشست حضور داشت، کاکس خاطرنشان کرد که هدف شرکت برای این برنامه "ایمنی، سهولت استفاده، قابلیت اطمینان" و اطمینان از اینکه سازندگان "مکانی پایدار برای ایجاد و رشد مخاطبان خود دارند" است.

او فاش ساخت که متا قبلاً افراد مشهوری را برای استفاده از این برنامه ترغیب کرده است، از جمله DJ Slime این کار را کرده اند و شرکت در حال مذاکره با دیگران از جمله اپرا وینفری و دالایی لاما بوده است.

 زاکربرگ رقیب توییتر "ایلان ماسک" را معرفی کرد

کاکس اعلام کرد که توسعه این اپلیکیشن در ژانویه آغاز شد و افزود که متا در اسرع وقت آن را در دسترس قرار خواهد داد.

به گفته The Verge که به اسناد داخلی استناد می کند، این برنامه در داخل شرکت به عنوان "پروژه ۹۲" رمزگذاری شده است و نام عمومی آن ممکن است Threads باشد.

توسعه اپلیکیشن جدید متا در واکنش به انتقاد از تغییرات سیاستی در توییتر از زمان خرید آن توسط ایلان ماسک صورت گرفته است.

برخی از کاربران چپ‌گرا، ماسک میلیاردر را متهم کرده‌اند که دیدگاه‌های راست‌گرایانه را دنبال و اجرا می‌کند و به همین دلیل پلتفرم را ترک کرده‌اند.

پایان/

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =