پلیس متاورس هم آمد

اینترپل با ایجاد واحد جدید، افسرانی را در مورد نحوه مبارزه با جرم و جنایت در دنیای مجازی را تربیت می کند.

به گزارش تحریریه، برای اولین بار از پلیس متاورس برای اجرای قانون توسط اینترپل رونمایی شد. این سازمان می گوید از آنجایی که برخی از جرایم ارتکابی در دنیای فیزیکی هنوز در فضای مجازی تنظیم نشده اند، مرتکبین در حال حاضر از بی قانونی نسبی سوء استفاده می کنند.

راه اندازی این پلتفرم توسط اینترپل در جریان نودمین مجمع عمومی آن در دهلی نو اعلام شد. در بیانیه‌ای که در وب‌سایت اینترپل منتشر شد، مدیریت پلیس بین‌الملل توضیح داد که کاربران متاورس جدید می‌توانند در یک بازدید مجازی از دفتر مرکزی دبیرخانه اینترپل در لیون فرانسه، با افسران دیگر تعامل داشته باشند و دوره‌های آموزشی تحقیقات پزشکی قانونی در کنار سایر قابلیت های پلیسی را بگذرانند.

«مدان اوبروی» مدیر اجرایی فناوری و نوآوری اینترپل تاکید می‌کند که همه اقداماتی که به‌طور آفلاین جرم‌انگاری می‌شوند، در صورت ارتکاب در دنیای مجازی جرم محسوب نمی‌شوند. اوبروی بر اهمیت قطع بازارهای جنایی آینده قبل از شکل گیری کامل تاکید دارد.

 پلیس متاورس هم آمد

اصطلاح Metaverse بر اساس ایده تبدیل اینترنت به یک فضای مجازی منفرد و همه‌جانبه است که با استفاده از فناوری واقعیت مجازی یا واقعیت تغییریافته قابل دسترسی برای کاربران از طریق هدست های VR یا AR است.

چندین شرکت قبلاً سعی کرده اند نسخه خود را از این دنیای آنلاین ایجاد کنند، از جمله شرکت متای مارک زاکربرگ در حال توسعه پلتفرم خود به نام Horizon Worlds است.

 پلیس متاورس هم آمد

اینترپل در بیانیه روز پنجشنبه هشدار داد: جنایتکاران در حال حاضر شروع به بهره برداری از متاورس کرده اند.

این سازمان با مجمع جهانی اقتصاد، متا و مایکروسافت در جهت آماده سازی برای مقابله با جرم و جنایت در فضاهای تازه در حال ظهور همکاری می کند.

اینترپل می گوید که با افزایش تعداد کاربران Metaverse، فهرست جرایم احتمالی نیز افزایش می یابد، که به طور بالقوه شامل نقض هایی مانند سرقت اطلاعات، پولشویی، کلاهبرداری مالی، جعل، باج افزار، فیشینگ و حتی تجاوز جنسی و آزار و اذیت می شود.

پایان/

۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =