فرق پلیس آمریکا و پلیس ایران

طبق بررسی رسانه های آمریکایی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ پلیس آمریکا نزدیک به ۲۵۰ زن را با شلیک گلوله کشت. اگرچه بسیاری از آن ها بیگناه بودند اما هیچ اغتشاش یا کارزار رسانه ای علیه دولت و پلیس آمریکا به راه نیفتاد.

به گزارش تحریریه، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ پلیس آمریکا ۲۵۰ زن را به ضرب گلوله کشته است. این نتیجه بررسی روزنامه «واشنگتن پست» است که در سال ۲۰۲۰ در گزارشی آن را منتشر کرد و به بهانه اتفاقات این روزهای کشورمان، خلاصه ای از آن ارائه می شود.

این روزنامه مطرح آمریکایی نوشت، از سال ۲۰۱۵، پلیس نزدیک به ۲۵۰ زن را به ضرب گلوله کشته است. نکته مهم اینجاست که ۸۹ نفر از آنها در خانه ها یا محل های سکونت خود کشته شدند.

گزارش فوق با برشمردن اسامی برخی از این کشته شدگان آورده است، از زمانی که واشنگتن پست در سال ۲۰۱۵ ردیابی تیراندازی های مرگبار توسط پلیس را آغاز کرد، گزارش شد که از مجموع بیش از ۵۶۰۰ نفر کشته شده به دست افسران پلیس، ۲۴۷ زن را به ضرب گلوله کشتند.

اسامی این زنان اغلب به اندازه مردان شناخته شده نیست، اما مرگ آنها در برخی موارد سوالات جدی را برای افکار عمومی ایجاد کرده است. برخی از آنها کاملا بیگناه و غیرمسلح بودند و بیشتر آنها در خانه خود کشته شدند.

فرق پلیس آمریکا و پلیس ایران

از ۲۴۷ زن مورد اصابت گلوله، ۴۸ نفر سیاه پوست و هفت نفر از آنها غیرمسلح بودند. حداقل ۸۹ نفر از این زنان در خانه یا محل سکونتی که گاهی اوقات در آنجا اقامت می کردند، جان باختند.

۱۲ نفر از این زنان در خانه خود و توسط افسرانی با گلوله کشته شدند که برای بازرسی یا دستگیری در آنجا حضور داشتند.

 زنان به طور کلی تعداد بسیار کمتری از افراد کشته شده توسط پلیس را تشکیل می دهند، اما در این میان کمترین توجه به زنان سیاه پوستی معطوف می شود که از سوی پلیس بازداشت یا کشته می شوند.

پلیس از ژانویه ۲۰۱۵ تاکنون ۱۲۷۴ مرد سیاهپوست را به ضرب گلوله کشته است.

یکی از پرسروصداترین پرونده های پلیس به کشته شدن زنی به نام تیلور و واکر مربوط می شود. افسران پلیس بعد از نیمه شب ۱۳ مارس به خانه آن دو  برای پیدا کردن مواد مخدر یورش بردند و در را شکستند. آنها خواب بودند و نامزد تیلور ابتدا به پای یک پلیس شلیک کرد و ماموران در مقابل آتش گشودند و ۵ گلوله را به بدن تیلور زدند. بعدها مشخص شد که پلیس اطلاعات اشتباه داشته و کنت واکر تنها به دلیل ترس به خاطر بیدارشدن ناگهانی و تصور اینکه دزدی وارد اتاقش شده با اسلحه قانونی خود شلیک کرد.

فرق پلیس آمریکا و پلیس ایران

پرونده این قتل در دادگاه به نفع تیلور و واکر و به ضرر پلیس خاتمه یافت اما جالب اینجاست در هیچ رسانه داخلی و خارجی ایالات متحده بازتاب رسانه ای منفی پیدا نکرد. کمپینی برای تیلور ایجاد نشد، هیچگاه هشتگ های میلیونی برای آن به راه نیفتاد و بسکتبالیست ها و هنرمندان هالیوودی (که سلبریتی های کشوررمان در قیاس آن ها هیچ عددی نیستند) برای وی سیاه نپوشیدند و پیام تحریک آمیز نفرستادند یا آبدتر از همه پلیس را متهم محکوم نکردند و نهاد مسئول امنیت را گوشه رینگ نفرستادند.

علت اتفاق در یک جمله خلاصه شد و فیصله یافت: ماموران در حال انجام وظیفه بودند اما به دلیل داشتن اطلاعات اشتباه، یک زن را به ضرب گلوله کشتند.

حال شما همه این داستان را با مرگ مهسا امینی ۲۲ ساله مقایسه کنید که به صورت آشکار قانون و شرع (حجاب) را نادیده گرفته بود و پلیس در قبال وی انجام وظیفه کرد، ولی به هر دلیلی فوت کرد. نحوه فوت وی به هیچ عنوان با گلوله باران پلیس آمریکا قابل مقایسه نیست.

همه اتفاقات اخیر کشورمان به دلیل حاشیه پردازی های نزدیکان و خانواده امینی، برخی سلبریتی ها فرصت طلب، فضاسازی رسانه های اجتماعی و کار رسانه ای هدفمند شبکه های خارجی کلید خورد و بحرانی را با هزینه های گزاف بر کشور موجب شد.

البته گفتنی است اگر مقام های قضایی اقتدار پلیس را در سال های گذشته حفظ می کردند و از این نهاد در مقابل توهین کنندگان به آن در هر پست و مقامی از وزیر و نماینده مجلس تا فوتبالیست و مردم کوچه و خیابان محافظت می کرد اکنون کسی جرات نداشت تا در مقابل پلیس قدعلم کند و امنیت را بر هم بزند.

پایان/

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      4 5
      انشالا خودت که این متن رو نوشتی بگیرن و به اشتباه بکشن
    • سام IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      4 4
      نادان کجای لباسش مشکل داشت که الکی میگی طرف بدحجاب بود.خجالت نمیکشی.یکم اصول خبرگزاری رو رعایت کن.
    • خخخ FR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 4
      ی دلیل دیگش هم اینه که پلیس آمریکا تعداد واقعی رو اعلام میکنه اما پلیس ایران