کجای کار ایلان ماسک اشتباه بود؟

یکسال پس از خرید توئیتر از سوی ایلان ماسک، این شبکه اجتماعی با کاهش شدید تعداد کاربر روبرو شده است.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «ان بی سی» نوشت، کاهش قابل توجهی در تعداد کاربران روزانه شبکه اجتماعی X، پلتفرمی که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد، مشاهده شده است.

این روند کاهشی حتی پس از گذشت بیش از یک سال از مالکیت ایلان ماسک، غول دنیای فناوری، تداوم داشته است. بر اساس داده‌های دو شرکت تحقیقاتی و آمارهای ارائه شده توسط خود X، وضعیت این پلتفرم در برخی معیارها با وخامت روبرو است.

کجای کار ایلان ماسک اشتباه بود؟

ایلان ماسک X را به عنوان «میدان شهر» (town square) مجازی جهان معرفی کرده است، اما این پلتفرم همچنان از نظر تعداد کاربران فعال روزانه، فاصله‌ای قابل توجه با رقبای قدرتمندی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک دارد.

ایکس در ماه فوریه شاهد کاهش ۱۸ درصدی کاربران فعال روزانه در ایالات متحده نسبت به سال گذشته بود که به رقم ۲۷ میلیون نفر رسید. تعداد کل کاربران فعال روزانه در سطح جهان نیز در ماه فوریه با افت ۱۵ درصدی به ۱۷۴ میلیون نفر نزول پیدا کرد.

این در حالی است که سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در همین بازه زمانی، شاهد افزایش نسبی در تعداد کاربران جهانی خود بوده‌ اند و ایکس بیشترین میزان کاهش را در میان این رقبا تجربه کرده است.

کجای کار ایلان ماسک اشتباه بود؟

احتمال می‌رود دلایل این افت، نارضایتی کاربران از محتوای جنجالی، مشکلات فنی و ظهور و رشد پلتفرم‌ های اشتراک‌ گذاری ویدیوهای کوتاه باشد.

از زمان تصاحب X توسط ایلان ماسک، قوانین مربوط به تعدیل محتوا سهل‌گیرانه‌تر شده و برخی از کاربران که پیش‌تر ممنوعیت فعالیت داشتند، مجدداً به این پلتفرم بازگشته‌اند. این اقدامات احتمالا در کاهش تعداد کاربران نقش داشته‌اند.

پایان/

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 29165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =