بزرگترین ضرر تاریخ بورس

«ایلان ماسک» به دلیل عملکرد ضعیف سهام تسلا به اولین فردی در جهان تبدیل شد که در ۶ ماه نیمی از ثروت خود معادل ۲۰۰ میلیارد دلار را از دست داده است.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ» با استناد به محاسبات شاخص میلیاردرهای خود گزارش داد که «ایلان ماسک» مالک تسلا، در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده است.

وی نخستین فردی است که این مقدار پول را در کمتر از یک سال از دست داده است.

بر اساس این گزارش، پس از اینکه ارزش بازاری تسلا در اواخر سال گذشته به یک تریلیون دلار رسید، ماسک دارایی خالص ۳۴۰ میلیارد دلاری داشت. با این حال، ثروت او اکنون به ۱۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

تحلیلگران می گویند این ضررها به عملکرد ضعیف سهام تسلا نسبت داده می شود زیرا در سال جاری ارزش سهام آن ۶۵ درصد سقوط کرد.

در هفته های اخیر و پس از خرید توئیتر توسط ماسک، نزول ارزش تسلا تشدید شد.

بزرگترین ضرر تاریخ بورس

ماسک به منظور تهیه پول نقد بابت تامین هزینه خرید پلتفرم رسانه اجتماعی توئیتر، بخشی از سهام تسلا را به فروش رساند که منجر به اتهاماتی از سوی سرمایه گذاران مبنی بر اولویت دادن به توییتر در مقابل تسلا شده است.

با این حال، این میلیاردر بارها نگرانی‌ ها در مورد این شرکت خودروسازی را رد کرد و در اوایل ماه جاری در توییتر مدعی شد که تسلا «بهتر از همیشه وارد عمل می‌ شود».

سقوط شدید سهام تسلا در حال حاضر باعث شده تا ماسک دیگر به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته نشود. اوایل این ماه، این عنوان به «برنارد آرنو» سرمایه دار فرانسوی و مالک مجموعه کالاهای لوکس LVMH رسید.

پایان/

۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =