اصرار دولت برای گران شدن خودرو، خودروسازان را مجبور به فروش اقساطی کرد!

اصرار عجیب تیم اقتصادی دولت برای گران کردن خودرو در بازار ایران، خودروسازان را مجبور به فروش اقساطی کرده است!

به گزارش تحریریه، اصرار عجیب تیم اقتصادی دولت سیزدهم برای گران کردن خودروهای داخلی و خارجی در بازار ایران، خودروسازان را مجبور به فروش اقساطی کرده است! زیرا مصرف کننده ایرانی توان خرید ندارد و از بازار بیرون رانده شده است. فروش اقساطی که البته باز هم راهکار نهایی نیست و به دلیل بالا بودن اقساط از توان اکثر متقاضیان خارج می باشد که بحران تقاضا را باعث شده است.

در تازه ترین مورد، شرکت سایپا اقدام به عرضه خودرو شاهین به صورت اقساطی کرده است، زیرا با قیمت کمتر از 310 میلیون تومان هم در بورس کالا نتوانست حتی 200 دستگاه بفروشد و حالا رو به فروش اقساطی آورده است.

شرکت سایپا از ساعت 11 صبح روز شنبه مورخ 1401/07/30 فروش اقساطی شاهین را فعال کرده است.

نوع خودرو مبلغ پیش پرداخت مبلغ تسهیلات شرایط باز پرداخت نرخ تسهیلات زمان تحویل
شاهین G 172 میلیون و 373 هزار و 500 تومان

100 میلیون تومان

70 میلیون تومان

6 چک 4 ماهه

3 چک 4 ماهه

21 درصد دی و بهمن 1401

مونتاژکاران داخلی هم توان فروش محصولات خود را ندارند و تنها به دلیل اینکه با قیمت های تقریبا دو برابر اقدام به عرضه محصول می کنند توانسته اند با فروش قطره چکانی مشکل تامین نقدینگی پیدا نکنند. در صورتی که واردات خودرو آزاد شود آنها نیز مجبور به عرضه خودرو با قیمت های رقابتی می شوند، اما تیم اقتصادی دولت اصرار دارد تا واردات خودرو را انجام ندهد و آنرا به برجام گره زده است.

تنها خودروهایی که صف خرید چند میلیون نفری دارند خودروهایی هستند که مشمول قیمتگذاری دولتی می شوند و به دلیل حاشیه سود 100 درصدی با بازار میلیون ها نفر متقاضی دریافت آنها با قرعه کشی می شوند که غلیظ ترین نوع سفته بازی در بازار داخل است و حواشی زیادی مانند ابهام درباره ساختگی بودن قرعه کشی یا حداقل بخشی از آنرا در جامعه ایجاد کرده است.

تبدیل بازار داخل به دو بخش قرعه کشی و تشکیل میلیون ها نفر ایستاده در صف خرید، و بخشی که به دلیل قیمت های سرسام آور که حتی با فروش اقساطی هم نمی تواند مشتری کافی داشته باشد و بحران تقاضا دارد، سیاستی است که تنها از وزارت صمت دولت سیزدهم بر می آید.

انتظار می رود که نمایندگان با استیضاح و برکناری فاطمی امین به این اوضاع اسفناک پایان داده و دولت را از بن بست خودساخته خارج کنند.

پایان/

۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 22338

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      3 0
      دولتی که دو کلاس سواد داره و کل تیم دولت بیسواد هستند چه بلائی رو میخواد سر ملت بیاره. جوان های باسواد و فخیم رو از تیم دولت کنار زدن یه مشت پیر و خرفت افتادن به جون بیت المال و پر کردن جیب هاشون. کشور ما نیاز به روی کار آوردن جوونهای مملکت داره که هم از ایران نزن هم فکر و ایده های به روز و علمی رو پیاده سازی کنند.