اسامی شرکت های خوش شانس وارد کننده خودرو اعلام شد

سر انجام پس از ماه ها وعده و وعید، وزارت صمت با انحصاری کردن واردات خودرو، واردات را آزاد کرد.

به گزارش تحریریه، وزارت صمت روز گذشته خبر از صدور مجوز برای 24 شرکت داخلی واردکننده خودرو داده بود. در این میان اسامی هفت شرکت شامل خودروسازهای داخلی پارس خودرو، سایپا، مکث موتور، خودروسازی فردا، آرین موتور پویا، سایپا سیتروئن و کرمان موتور به چشم می خورد.

گفته می شود که این شرکت ها بعد از تایید مدارک لازم از سوی نهادهای مربوطه می توانند مجدداً واردات خودرو به کشور را از سر بگیرند.

سه مرجع برای تایید نمایندگی رسمی این شرکت ها تعیین شده است. شناسه ثبت سفارش برای این شرکت ها باز شده و به نظر می رسد که این شرکت ها تا سقف مجاز بیست هزار دلار، اجاره ثبت سفارش پیدا کرده اند.

پیش از این بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو به دست خودروسازان داخلی هشدار داده بودند. اعلام اسامی 7 شرکت واردکننده خودرو حاکی از آن است که احتمالاً خودروسازهای داخلی نقش قابل توجهی را در اجرایی سازی مصوبه واردات خودرو به عهده خواهند داشت. با این حال، به گفته وزارت صمت این نخستین دور ورود خودرو به کشور پس از لغو ممنوعیت ورود این کالا به کشور است و تاکنون اسامی سایر واردکنندگان خودرو نیز مشخص نشده است.

پایان/

۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 22408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =