نفرت از یهودیان در آلمان

پلیس آلمان با اعلام افزایش میزان نفرت از یهودیان در این کشور عنوان داشت در سال جاری ۱۵۵۵ جرم یهودی ستیزانه گزارش شد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت،آماری که توسط اداره پلیس جنایی فدرال منتشر شد و توسط نشریه Die Welt در اوایل این هفته منتشر شد، نشان می‌دهد که پلیس آلمان به طور متوسط روزانه پنج رویداد ضد یهودی را در سال ۲۰۲۲ گزارش کرده است.

این آژانس ادعا می کند که تنها در سال جاری ۱۵۵۵ مورد از این گونه حوادث را ثبت کرده است.

نفرت از یهودیان در آلمان

به گفته پلیس، در حالی که در مجموع ۹۳۶ مظنون در ارتباط با این تخلفات شناسایی شده اند، حتی یک حکم بازداشت هم صادر نشده است. جرم یهودی ستیز تعریف گسترده ای دارد و شامل تحریک به نفرت، توهین، آسیب رساندن به اموال، و استفاده از نمادهای سازمان های ممنوعه - معمولاً صلیب شکسته و دیگر آثار نازی می شود.

تنها ۵۵ مورد از تخلفات ثبت شده در سال جاری در رده بندی خشونت قرار گرفتند. ۱۱ مورد از آنها در سه ماهه سوم سال جاری رخ داد و ده مورد از آنها به عنوان "جنایت دست راستی با انگیزه سیاسی" طبقه بندی شدند. این آژانس اذعان کرد که این ارقام هنوز نهایی نشده اند.

«پترا پائو» معاون رئیس بوندستاگ، از پلیس به دلیل تأخیر محسوس در رسیدگی به جرایم ضد یهود انتقاد کرد. او به دی ولت گفت: با توجه به افزایش کلی نفرت از یهود، من مایلم که آمار دقیقی را با سرعت بیشتری مشاهده کنم. تنها در این صورت است که سیاستمداران و مقامات می توانند تحولات تهدیدآمیز را به موقع تشخیص دهند.

یک نظرسنجی که اوایل سال جاری از سوی دفتر کمیته یهودیان آمریکا در برلین انجام شد، نشان داد که ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند یهودی ستیزی در آلمان گسترده است و تقریباً دو سوم فکر می کنند که در دهه گذشته افزایش یافته است.

پایان/

۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =