گلخانه ها تعطیل می شوند

بحران انرژی اتحادیه اروپا کشاورزان گلخانه دار آلمانی را در معرض تعطیلی قرار داده است زیرا به دلیل هزینه بالای انرژی دیگر کاشت برخی از گیاهان همچون گوجه فرنگی مقرون به صرفه نیست.

به گزارش تحریریه، شبکه تلویزیونی آلمانی Bayerischer Rundfunk اعلام کرد افزایش قیمت انرژی کشاورزان آلمانی را مجبور کرده است تا مشاغل مربوط به کشاورزی گلخانه‌ای خود را تعطیل کنند و کشت محصولاتی از جمله گوجه‌فرنگی گرما دوست را کنار بگذارند، زیرا حفظ دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد غیرقابل‌ دستیابی شده است.

طبق گزارش BR، تولیدکنندگان سبزیجات در آلمان به دلیل بحران انرژی که در سراسر اتحادیه اروپا در طول چند ماه گذشته شدت یافته است، به جای گوجه فرنگی و خیار، کاهو را کاشتند که اگرچه نیاز خیلی زیادی به گرما ندارد اما سود کمتری را به کشاورزان می دهد.

بسیاری گلخانه داران در اروپا اکنون می گویند هزینه های کاشت و رشد گوجه فرنگی سرسام آور شده است.

«آندریاس اورز» یکی از این کشاورزان به شبکه تلویزیونی فوق گفت: اگر بخواهیم به طور معمول تولید کنیم، قیمت هر کیلو گوجه فرنگی حداقل به بالاتر از یک یورو خواهد رسید. این هزینه برای حتی برای گوجه های گیلاسی و کوکتل بیشتر می شود و تا دو برابر افزایش می یابد.

گلخانه ها تعطیل می شوند

ایورز، همراه با برخی دیگر از باغداران زمستانی، در حال برنامه ریزی برای به دست آوردن یک ژنراتور ترکیبی حرارت و برق هستند که با گاز طبیعی مایع کار می کند. آن ها می گویند به جای اینکه منتظر حمایت دولت باشند باید خودشان کاری را انجام دهند.

مقامات آلمانی قبلاً اعلام کرده بودند که از ژانویه ۲۰۲۳ به کسب و کارهای بزرگ کمک های دولتی ارائه می کنند. در همین حال، مشاغل کوچک و متوسط به همراه خانواده ها نیازمند تنها می توانند از ماه فوریه برای دریافت این حمایت ها اقدام کنند.

آلمان، همراه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، در بحبوحه تحریم های ضد مسکو و سیاست کنار گذاشتن سوخت روسیه، با افزایش شدید قیمت انرژی و تورم بی سابقه مواجه شده است.

کشاورزی گلخانه ای به دلیل وابستگی شدید به گاز برای گرمایش، به ویژه در برابر بحران انرژی آسیب پذیر است. انتظار می رود شرایط وخیم در اروپا به دلیل تعمیق بحران انرژی، به جیره بندی و کمبود انرژی منتهی شود.

پایان/

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =