افزایش مرگ و میر به خاطر هزینه گرمایش

یک نهادغیردولتی در انگلیس اعلام کرد بسیاری از خانوارهای آسیب پذیر این کشور به دلیل هزینه بالای انرژی استفاده از سیستم گرمایش را کنار گذاشته اند؛ این صرفه جویی در سال گذشته موجب مرگ ۵ هزار نفر شد.

به گزارش تحریریه، موسسه End Fuel Poverty (ائتلاف پایان فقر سوخت) ادعا کرده است که در زمستان گذشته نزدیک به ۵۰۰۰ نفر در بریتانیا به دلیل زندگی در خانه های سرد و مرطوب جان خود را از دست دادند، زیرا آنها قادر به پرداخت هزینه های فزاینده انرژی نبودند.

این ائتلاف نسبت به افزایش مرگ و میر به علت یخ زدگی هشدار داد و بر اجرای اقدامات حمایتی برای کاهش هزینه قبوض انرژی تاکید کرد.

ائتلاف پایان فقر سوخت شامل نهادهای Greenpeace، WWF، Green Alliance، Save the Children و Age UK و غیره است.

در همین حال، مطالعه ای توسط کمپین «گرم این زمستان» (Warm This Winter) نشان داده است که مرگ و میرها در زمستان زمانی بیش از حد افزایش می یابد که درجه حرارت در انگلستان به زیر چهار درجه سانتیگراد می رسد.

Nearly 5,000 Brits froze to death due to heating costs - Khmer Times

به گفته «سایمون فرانسیس» هماهنگ کننده ائتلاف پایان فقر سوخت، حدود ۸.۳ میلیون بزرگسال در این کشور در خانه هایی با عایق کاری ضعیف، سرد و مرطوب زندگی می کنند و وقتی دما کاهش می یابد، شرایط آن ها از نامطلوب به کاملا خطرناک تغییر می کند.

وی به یورونیوز اظهار داشت، هنگامی که خانواده‌ها در حال مبارزه برای بقا هستند، وزرا بی خیال می‌نشینند و به‌جای اقدام در مورد هزینه های انرژی، مسائل زندگی و مرگ مردم را به شانس واگذار می‌کنند. مقام های دولتی به شرکت‌های انرژی اجازه داده‌اند تا از طریق دادگاه‌ ها، خانوارها را برای استفاده از کنتورهای پیش‌پرداخت مجبور کنند. آن ها در این شرایط اصلاح تعرفه‌های انرژی برای کمک به نیازمندان را هم رد کرده‌اند.

در همین حال، کارشناسان هشدار می‌دهند با توجه به اینکه قبض‌ های انرژی در سال جاری و پس از آن بسیار بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری خواهد بود، انتظار می‌رود این تهدیدها برای سلامتی شهروندان در زمستان امسال و سال های بعد ادامه یابد.

ائتلاف فوق از دولت انگلیس به دلیل انجام ندادن اقدام معنادار برای کمک به خانوارهایی که با افزایش تعرفه های انرژی دست و پنجه نرم می کنند، انتقاد کرده است. کارشناسان خاطرنشان کردند که مقامات ترجیح می دهند با یک لایحه مضحک مجوز نفت و گاز که هیچ کمکی به بهبود امنیت انرژی یا کاهش قبوض نمی کند، با سیاست بازی کنند.

افزایش مرگ و میر به خاطر هزینه گرمایش

«یان شورت» دبیر کل کنوانسیون ملی بازنشستگان می گوید: ما از میزان بی‌علاقگی دولت در رسیدگی به رفاه افراد مسن در زمانی که دمای هوا بسیار پایین‌تر از صفر است، خیلی نگران هستیم.

گزارش ائتلاف نهادهای غیردولتی فوق همچنین دولت انگلستان را به دلیل امتناع از راه‌اندازی طرح «کمک به بازپرداخت» برای کسانی که بدهی‌های انرژی دارند، مسئول دانست و لندن را به دلیل عدم تمایلش به اجرای قانون تعرفه اضطراری انرژی با هدف کاهش قبوض انرژی برای خانواده‌ های آسیب‌پذیر مورد انتقاد قرار داده است.

پایان/

۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =