بهترین کارفرمای دنیا معرفی شد

مجله‌ی فوربز سامسونگ را به‌عنوان بهترین کارفرمای دنیا انتخاب کرد. در این رتبه‌بندی، مایکروسافت در رده‌ی دوم و اپل در رده‌ی پنجم قرار گرفتند.

به گزارش تحریریه، مجله‌ی فوربز برای سومین سال متوالی سامسونگ را «بهترین کارفرمای دنیا» خطاب کرده است. فوربز برای رتبه‌بندی بهترین شرکت‌ها با بیش از ۱۵۰٬۰۰۰ نفر کارمند در ۸۰۰ شرکت فعال در ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و سایر کشورها مصاحبه کرد.

در قالب نظرسنجی فوربز از کارمندان خواسته شد تمایل خود را برای پیشنهاد کارفرمایان به خانواده و دوستان در قالب امتیاز اعلام کنند. کارمندان در زمینه‌های مختلف شامل تأثیر اقتصادی، برابری جنسیتی، مسئولیت‌پذیری و توسعه‌ی استعداد نیز به شرکت‌ها امتیاز دادند. کارمندان سامسونگ ازجمله افرادی بودند که بیشترین رضایت شغلی را داشتند.

بهترین کارفرماهای دنیا از نگاه مجله‌ی فوربز
شرکت کشور تعداد کارمندان
۱. سامسونگ کره‌ی جنوبی ۲۶۶٬۶۷۳
۲. مایکروسافت آمریکا ۲۲۱٬۰۰۰
۳. آی‌بی‌ام آمریکا ۲۵۰٬۰۰۰
۴. آلفابت آمریکا ۱۵۶٬۵۰۰
۵. اپل آمریکا ۱۵۴٬۰۰۰

فوربز می‌گوید شرکت‌ها از مشارکت در روند نظرسنجی منع شده‌اند و همین موضوع اعتبار نتایج را بیشتر می‌کند. به‌علاوه، هویت تمامی کسانی که در نظرسنجی شرکت می‌کنند، ناشناس باقی می‌ماند. فوربز می‌گوید پدیده‌ی «استعفای بزرگ» که در آن تعداد زیادی از کارمندان به‌صورت داوطلبانه در حال ترک شغل خود هستند، همچنان به قوت خود باقی است. این پدیده از اوایل سال ۲۰۲۱ شروع شد. کارکنان بیشتر از هر زمان دیگری برای حقوق و مزایای کاری بهتر ارزش قائل‌اند و به فرصت‌های پیشرفت و تعادل بین کار و زندگی اهمیت بیشتری می‌دهند.

گروه تجاری سامسونگ که ۲۶۶٬۶۷۳ کارمند دارد، بیشترین امتیاز را کسب کرد و به‌عنوان بهترین کارفرمای دنیا از دیدگاه مجله‌ی فوربز شناخته شد. سامسونگ برای کسب این جایگاه توانست بهتر از مایکروسافت، آلفابت، اپل، ادوبی، دل و... ظاهر شود. فوربز سامسونگ را یکی از «بهترین کارفرمایان برای نیروهای جدید» نیز خطاب کرده است. در رتبه‌بندی فوربز، مایکروسافت پس از سامسونگ، دومین کارفرمای برتر دنیا شد. اپل پایین‌تر از IBM و آلفابت و بالاتر از شرکت‌هایی مثل دل و ادوبی توانست رتبه‌ی پنجم را ازآنِ خود کند.

منبع: زومیت

پایان/

۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 22538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =