شاخ به شاخ شدن هند با چین

دهلی نو سعی دارد طبق برنامه کاخ سفید به تدریج در زمینه تولید کالا جای چین را در جهان بگیرد.

به گزارش تحریریه، «پیوش گویال» وزیر بازرگانی و صنعت هندوستان اعلام کرد اپل به دنبال افزایش تولید گوشی هوشمند این شرکت در هند است، زیرا شرکت سازنده آیفون همچنان تلاش دارد تا هر چه بیشتر تولید خود را از چین دور کند.

این مقام هندی، شرکت اپل را داستان موفقیتی متفاوت می داند و با تمرکز بر مزایای تجارت با پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تاکید دارد که این غول فناوری می‌خواهد تولید محصولات خود در هند را تا 25 درصد افزایش دهد و سطح آن را از 5 درصد تولید کل فعلی به 7 درصد برساند.

شاخ به شاخ شدن هند با چین

این مقام هندی مشخص نکرد که اپل چه زمانی می‌خواهد به این هدف دست یابد، اما خاطرنشان کرد که آنها تازه ترین مدل‌های تولید شده در هند را از همین کشور عرضه می کنند.

سال گذشته، اپل تولید کالای اصلی خود یعنی آیفون 14 را در هند آغاز کرد. این اولین باری بود که این غول فناوری، جدیدترین مدل تولیدی خود را در هند به گونه ای عرضه می کرد که فروش کالا فاصله چندانی با محل تولید آن نداشت.

اپل از سال 2017 و در راستای تلاش دولت هند برای توسعه تولید داخلی، به تولید آیفون در این کشور آسیایی روی آورد که این کار ابتدا با Wistron و سپس با Foxconn که مونتاژ کننده اصلی آیفون است، صورت گرفت.

Apple Devices Vector Images (over 4,400)

«آشوینی وایشناو» وزیر فناوری اطلاعات هند هم چند روز قبل در توییتی اعلام کرد که صادرات اپل از هند در ماه دسامبر به یک میلیارد دلار رسیده است.

این غول فناوری مستقر در کالیفرنیا به دنبال ایجاد اختلال در کارخانه آیفون در ژنگژو چین، در جستجوی تنوع بخشیدن به تولیدات خود از چین بوده است. چین به عنوان کشوری برای اپل مطرح است که در حال حاضر بخش عمده ای از آیفون های خود را مونتاژ می کند اما مقررات سختگیرانه مربوط به کووید 19 در زنجیره تولید این کالا اختلال زیادی ایجاد کرد.

تحلیلگران موسسه جی پی مورگان سپتامبر گذشته تخمین زدند که یک چهارم تمام محصولات اپل تا سال 2025 در خارج از چین ساخته خواهد شد.

سال گذشته، رویترز هم به نقل از منابع آگاه گزارش داد که Foxconn قصد دارد نیروی کار کارخانه تولید آیفون خود در هند را در مدت دو سال، چهار برابر کند.

پایان/

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =