بانک مرکزی پاسخگوی بی ثباتی در بازار ارز باشد/تاثیر روانی افزایش نرخ ارز بر گرانی سایر کالاها

حبیب زاده بوکانی بر لزوم مدیریت بازار ارز تاکید کرد و گفت: تجربه ثابت کرده افزایش نرخ ارز علاوه بر تاثیرات اقتصادی، تاثیر روانی نیز بر روی گرانی سایر کالاها دارد.

به گزارش تحریریه، انور حبیب زاده بوکانی؛ با اشاره به افزایش قیمت دلار در بازار گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت دلار و سکه هستیم و با توجه به اینکه در این مدت شاهد رخ داد خاص و یا کمبود شدید ارز در بازار نبودیم بنابراین انتظار داریم بانک مرکزی بازار را بهتر مدیریت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در صورت عدم هماهنگی میان تیم اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز، احتمال تاثیر پذیری قیمت سایر کالاها و اقلام از رشد نرخ ارز وجود دارد. از این رو بانک مرکزی باید برنامه منسجم برای مدیریت بازار داشته باشد.

بوکانی عنوان کرد: بی تردید وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی باید در خصوص بی ثباتی نرخ ارز، پاسخگو باشند و در این راستا گزارشی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کنند چرا که شرایط اقتصادی جامعه ظرفیت افزایش قیمت مجدد ناشی از رشد نرخ ارز را ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی بر موضوع ثبات در بازار ارز تاکید دارد چرا که تجربه ثابت کرده علاوه بر تاثیرات اقتصادی افزایش نرخ ارز، تاثیرات روانی نیز روی گرانی سایر کالاها دارد.

پایان/

۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 22592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =